חדשות בארץ

אחרי שהציע לילדיו "להאכיל בדואים", כוכב הילדים שוב מתנצל: "מעריץ אותם"

בצהריים הודיע ערוץ ג'וניור לכוכב הילדים על הקפאת צילומי העונה הבאה של תוכנית הילדים שלו. לפי דוברת הערוץ, רונית ארבל, עונה נוספת של התוכנית תוכננה להצטלם, אך נעצרה אמש עם היוודע דבר הסרטון. הערוץ מסר כי הם "מצרים מאוד" על הדברים שנאמרו על ידי רוי בוי. המשטרה פתחה בבדיקה לקראת חקירה

צילום: מתוך הסרטוןצילום: מתוך הסרטון
אא

כוכב הילדים רועי עוז (רוי בוי) אמר היום (ראשון) כי הוא "מעריץ" את המגזר הבדואי, זאת, לאחר שאמש הופץ ברשתות החברתית סרטון שבו תועד ברכבו עם ילדיו ומציע להם "להאכיל ילדים בדואים". בהודעה מצולמת שפרסם עוז ברשתות החברתיות הוא אמר כי "אין לי מילים להביע את הצער ואת הכאב שגרמתי לאנשים, שגרמתי לציבור הבדואי היקר. אין לי מילים בכלל לחשוב על הנזק שעשיתי, אני מתנצל מעומק לבי על הסרטון המטופש והמיותר והנורא הזה. הכעס הגדול כלפי מוצדק לחלוטין, טעיתי טעות ענקית ומרה בפני אנשים שאני כל כך אוהב ומעריץ".

עוז מתנצל על הסרטון (צילום: עמוד הפייסבוק של רוי בוי)עוז מתנצל על הסרטון (צילום: עמוד הפייסבוק של רוי בוי)

עוד אמר כוכב הילדים כי מאז ילדותו הוא "שאב השראה מהבדואים" וכי הוא "גדל איתם". לדבריו, בני המגזר בפזורות "לימדו אותי לרכב והם לימדו אותי לחפש בעלי חיים. כל הידע שיש לי זה באמת רק מהם. אני רוצה להגיד שזה לא משקף אותי, למרות שזה לא נראה ככה. מי שמכיר אותי יודע כמה אני מתייסר וסובל על הטיפשות הטהורה הזו. זה היה טמטום טהור ולא מצחיק שעשיתי במו ידיי, לכן אני רוצה לבקש שוב סליחה מכל אחד ואחת מאחיי הבדואים האהובים והיקרים".

עוז, בן 39, נחשב לאחד מכוכבי הילדים הגדולים בישראל. אמש, בעקבות פרסום הסרטון, הוא מיהר לחשוף כי הוא עומד מאחורי הסרטון, שבו נצפו רק  ילדיו ורעייתו. עוז כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו, הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת. מצטער מעומק הלב ומבקש סליחה מכל מי שנפגע".

בצהריים הודיע ערוץ ג'וניור לכוכב הילדים על הקפאת צילומי העונה הבאה של תוכנית הילדים שלו. לפי דוברת הערוץ, רונית ארבל, עונה נוספת של התוכנית תוכננה להצטלם, אך נעצרה אמש עם היוודע דבר הסרטון. הערוץ מסר כי הם "מצרים מאוד" על הדברים שנאמרו על ידי רוי בוי וסולד מתוכנם. "התנהלות מסוג זה אינה מקובלת בשום צורה ואופן על הערוץ, שחרת על דגלו את ערכי הכבוד ההדדי, הסובלנות והשוויון לכל אדם באשר הוא, ללא הבדל דת, גזע ומין. נדגיש כי רוי בוי הביע את צערו העמוק והכן וביקש סליחה על אופן התנהלותו. בימים הקרובים תתקיים פגישה בין מנהלי הערוץ לרוי בוי באשר לעתיד שיתוף הפעולה", נכתב.

בסרטון הגזעני, שצבר מאז הפצתו תאוצה רבה ברשתות החברתיות, נראית משפחתו של עוז נתקלת בילדים בדואים במהלך טיול. "מי רוצה להאכיל בדואי?", נשמע עוז שואל כמה פעמים את שלוש בנותיו שיושבות ברכב ומעביר להן עוגיות - כדי שיתנו אותן לילדים הבדואים שעומדים מחוץ לרכב עם מבט עצוב.

המשטרה מסרה כי תוכן הסרטון יישלח לבדיקה. "בהמשך לפניות כתבים נציין כי הסרטון המופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, בו נראים שלושה קטינים כשהם נשאלים על ידי נהג הרכב: 'מי רוצה להאכיל בדואי?', יועבר לבחינה בחטיבת החקירות", נמסר.

מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר כי "הסרטון המזעזע ממחיש את החינוך המכוער לגזענות, שיש מי מאזרחי המדינה הבוחרים להקנות לילדיהם. הדבר מזעזע שבעתיים כשילדים הם המשמשים מושא ללעג גזעני. הסרטון מדגים שיח ישראלי, שלצערנו, אינו נדיר ביחס לחברה הבדואית והמסר עובר מדור לדור. כתמיד, הגזענות מכה במיוחד בחלשים ובילדים".

תגיות:רוי בויגזענותבדואים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה