חדשות בארץ

סגן שר הבריאות: "ההפגנה בכיכר רבין – מגה פיגוע בריאותי"

סגן שר הבריאות, יואב קיש, תקף את ההפגנה בכיכר רבין, בה הופרו הנחיות הריחוק החברתי: "מגע פיגוע בריאותי". חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ': "הפגנת שמאל של אנרכיסטים שונאי נתניהו והימין"

קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות, יואב קיש (הליכוד), מתח הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על ההפגנה אמש בכיכר רבין, במהלכה הופרו הנחיות הריחוק החברתי. "אתמול היה פיגוע בריאותי", כתב בטוויטר. "ברור לי היקף המשבר הכלכלי, החשש, התסכול, המאבק על הפרנסה, הקושי המטורף, הכל נכון. בסוף, אנחנו עושים הכל למנוע התקהלויות ומשלמים מחירים קשים (חברתיים וכלכליים) בשביל לעצור את הוירוס, ואז רואים בתמונות מהכיכר אתמול – מגה פיגוע בריאותי".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי, ימינה) תקף אף הוא בחריפות את ההפגנה בתל אביב, וזאת מהזווית הפוליטית. על רקע ההתפרעויות שאירעו בסיומה – במהלכן הציתו מפגינים פחי אשפה, ניפצו זגוגיות של סניף בנק והתעמתו עם השוטרים – כתב סמוטריץ': "לא צריך את התמונות האלה כדי לדעת שההפגנה הערב היא הפגנת שמאל של אנרכיסטים שונאי נתניהו והימין, שרוכבים בציניות על מצוקתם הכלכלית האמיתית של רבים מאזרחי ישראל. תראו את הקידום של התקשורת השמאלנית, את הכתובות וקריאות הנאצה".

"יש מצוקה כלכלית, היא אמיתית, ונתניהו לא מטפל בה טוב, אבל לימין אין מה לחפש בהפגנה הזו", הוסיף סמוטריץ'. "חבריי בימין, אל תהיו אידיוטים שימושיים של השמאל ואל תשחקו לידיו, גם אם אתם כועסים על נתניהו בצדק".

חבר הכנסת ישראל אייכלר (אגודת ישראל, יהדות התורה) חזר אמש על קריאתו לשרים החרדים לפרוש מהממשלה, וזאת על רקע הטלת הסגרים על ביתר עילית ועל שכונות חרדיות בירושלים ובבית שמש, בשל שיעור התחלואה הגבוה בהן. בהודעה שפורסמה מטעמו נאמר, כי "המילים מיותרות הערב. התמונות מתל אביב המשוחררת וירושלים הנצורה מדברות בעד עצמן: לחילונים מותר להתקהל ולהפגין, לחרדים אסור".

אייכלר, המסתמן כמתנגד החריף ביותר מבין חברי הכנסת החרדיים למדיניות הסגרים המקומיים של הממשלה, הוסיף: "מי שעוד חשב עד היום שיש זכויות אדם לחרדי בארץ ישראל, גילה הלילה שוב את האמת המרה: חרדי הוא אזרח חסר זכויות אדם במדינת היהודים. ככזה מותר לכלוא אותו בסגר מיותר מאחורי גדרות, להרביץ לו, להתעלל ברגשותיו ובאורח חייו. מדובר בכליאת שוא של מאה אלף חרדים חפים מקורונה בירושלים, ביתר, בית שמש ועוד".

"אם היה מי ששומע, הייתי שב וקורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לפתוח את הסגרים מיד. הם אינם מונעים קורונה. אבל כבר מזמן קיבלנו את המסר: אין ממשלה דמוקרטית בארץ ישראל. יש שלטון אלים ואכזר, עוין וחסר מעצורים", תקף אייכלר. "אני שב וקורא לשרים החרדים לפרוש מיד מן הממשלה, עד שיבוטלו הסגרים האכזריים. אולי כך נמצא פתאום מי שישמע לזעקת הנצורים ויסיר את גזירת הסגרים והאלימות המשטרתית. זו השפה היחידה שהממשלה הזאת תבין, אולי והלוואי".

תגיות:הפגנהכיכר רביןיואב קישנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה