חדשות בארץ

שר האוצר כץ נגד כחול לבן: "חייבים תקציב מיידי"

בריאיון לכאן ב', הביע שר האוצר ישראל כץ הזדהות עם המפגינים בכיכר רבין, אולם הדגיש כי תוכנית החירום שהציג עם ראש הממשלה נותנת מענה לדרישותיהם. הוא קרא לכחול לבן לאפשר העברת תקציב חד-שנתי: "מי שמתנגד לתקציב עכשיו, מונע את בניית האופק ואת הצמיחה. כולם נדרשים להתעלם משיקולים פוליטים ולגלות אחריות"

כץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)כץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

שר האוצר ישראל כץ הגיב הבוקר (ראשון) על ההפגנה אמש בכיכר רבין בתל אביב, נגד טיפולה של הממשלה במשבר הכלכלי. "ההפגנות הן חלק מהדמוקרטיה", אמר בריאיון לאריה גולן בכאן ב'. "אני מבין את המטענים וכאבי הבטן של המוחים על מה שנתפס בעיניהם כאי סיוע מספיק. בלי קשר להפגנה, ראש הממשלה ואני הצגנו תוכנית מקפת. התוכנית שלנו מציבה רשת ביטחון כלכלית לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים למשך השנה הקרובה. לא נשאיר אף אחד בצד הדרך. אני בטוח לחלוטין, שרוב רובם של המפגינים – כל מי שבא לא מתוך מוטיבציה פוליטית, ואני מבין שכך זה הרוב – קיבלו מענה בתוכנית".

"במקביל לתוכנית החירום הרחבה הזו, חייבים להציב תוכנית כלכלית עם תקציב מהיר, עם רפורמות גדולות שיביאו לצמיחה של המשק וליצירת מקומות עבודה חדשים", הוסיף כץ. "התוכנית הזו תאפשר תחרות, הסרת חסמים וצמיחה".

כץ מתח ביקורת על הצהרות התמיכה במפגינים שהביעו שרים בכחול לבן ובעבודה: "השהייה בתוך ממשלה מחייבת לאחריות קולקטיבית. הממשלה צריכה להנהיג ולהוביל, ומי שרוצה למחות – מוחה". בהתייחסו למחלוקת עם כחול לבן בנוגע לתקציב, הוא יצא נגד "הניסיון למנוע העברת תקציב מיידי וחוק הסדרים – שיאפשרו במקביל לסיוע גם לבנות את המשק לצמיחה". הוא קרא להעביר במהירות תקציב חד-שנתי: "כל עיכוב – של יום, של שבוע, של חודש – מונע ממדינת ישראל להתקדם, ואז ישאלו בעוד שנה: למה לא נערכתם כלכלית".

"המשרדים בראשות שרים כחול לבן רוצים סיוע דחוף עכשיו, ומצד שני הם מתנגדים לאפשר תקציב שיאפשר את זה. אם נדחה את זה עד סוף השנה – אנחנו נאבד את השנה", טען שר האוצר. "מי שמתנגד לתקציב עכשיו, מונע את בניית האופק ואת הצמיחה, ואת התחברות ישראל לעתיד שלאחר הקורונה בתוך שנה. כולם נדרשים להתעלם משיקולים פוליטים ולגלות אחריות".

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הביע אמש תמיכה בהפגנת המחאה בכיכר רבין בתל אביב: "האזרחים שיצאו הערב לרחובות מביעים מצוקה אמיתית וצודקת, ויש להם את הזכות המלאה לעשות זאת, ולנו כממשלה את האחריות להקשיב ולפעול למציאת פתרונות", כתב בפייסבוק.

"הקורונה הביאה אותנו למשבר בריאותי, חברתי וכלכלי מהגדולים בתולדות המדינה. יחד נוכל לו ונתגבר עליו בשמירה על החיים ועל הפרנסה", הצהיר גנץ. "חובתנו להמשיך לדאוג שלא נשאיר מאחור את המובטלים, לא את העצמאים, לא את ההורים, לא את בעלי העסקים ולא את הקשישים".

גנץ חזר על התנגדות מפלגתו לתקציב חד-שנתי: "הודעתי לראש הממשלה ושר האוצר שלצד התמיכה בתוכנית הסיוע המיידית, כחול לבן תעמוד על כך שתוצג בהקדם מדיניות תקציבית רחבה הרבה יותר שתעודד את הצמיחה קדימה, ולא נסתפק במענה לשלושה חודשים בלבד".

תגיות:בני גנץישראל כץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה