חדשות בארץ

חדשות השבת: אלפים מפגינים נגד הממשלה, ישראל במקום השלישי במספר החולים

מספר המונשמים עלה מכניסת השבת וכעת הוא עומד על 49, ישראל במקום השלישי באירופה במספר הנדבקים היומי והאסטרטגיה החדשה של ישראל וארה"ב נגד איראן. כל מה שחשוב לדעת

אא

מאמש: 1,182 נדבקים חדשים. משרד הבריאות עדכן הערב (מוצ"ש) כי מספר הנדבקים היומי מנגיף הקורונה עומד על 1,182. לפי נתוני המשרד, מספר המונשמים עלה מכניסת השבת וכעת הוא עומד על 49. במהלך השבת נפטרו שלושה חולים, ומספר הקורבנות הכללי מסתכם ב-354. מספר החולים שמאושפזים במצב קשה נשאר על 133. במהלך סוף השבוע כולו אובחנו 1,990 נדבקים חדשים.

ארגון הבריאות העולמי: ישראל במקום השלישי במספר הנדבקים היומי. מדו"ח שפרסם אתמול ארגון הבריאות העולמי (WHO) עולה כי מבין מדינות אירופה ישראל נמצאת במקום השלישי בגידול היומי בהיקף התחלואה מקורונה. מספר המקרים החדשים הגבוה ביותר באירופה נמצא ברוסיה, שבה אובחנו 6,635 נדבקים ביממה; במקום השני קזחסטן עם 1,726 נדבקים, ואחריהן ישראל עם 1,360. נתוני הארגון מבוססים על מספר הנדבקים בין יום חמישי ב-11:00 ליום שישי ב-11:00.

המשבר הכלכלי: אלפים מפגינים נגד מדיניות הממשלה בת"א. למעלה מ-2,000 בני אדם מפגינים הערב בכיכר רבין תל אביב, במחאה על התנהלות הממשלה במשבר הכלכלי והטיפול בעצמאים ובשכירים בעקבות המגבלות שהטילה על האזרחים. בהפגנה, שכותרתה היא "מלחמה על החיים, תחזירו את הכסף", דורשים המפגינים מהממשלה להוציא לפועל את התוכנית הכלכלית לשיקום העובדים, העצמאים והשכירים, שנפגעו באופן משמעותי במשבר.

מאז החליטה הממשלה על הטלת מגבלות תנועה וצמצום הפעילות במשק בחודש מרץ, קיימו שורה של ארגונים, בהם קבינט התקווה והתאחדות הסטודנטים, הפגנות ברחבי הארץ. עיקר דרישותיהם הוא קבלת מענקים ופיצוי על הנזק הכלכלי שנגרם להם בשל תקנות החירום, המגבילות התקהלויות והגיעו באפריל עד לאיסור כמעט מוחלט על יציאה מהבית.

ביום חמישי אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "מקווה שביום ראשון נלחץ על הכפתור, והכסף יעבור בתוך 48 שעות או 72 שעות". אתמול פגשו נתניהו ושר האוצר ישראל כץ נציגים של חלק מהארגונים, והשיחה ביניהם הסתיימה הגיעה למבוי סתום. ארגון בעלי האולמות, שנכח במפגש, הודיע כי לא ישתתף הערב בהפגנה.

האסטרטגיה החדשה של ישראל וארה"ב: "התנקשויות בבכירים ופגיעה באתרי גרעין". בניו יורק טיימס ציטטו מקורות רשמיים המעורים בפרטי הפיצוץ במתקן בנתאנז, לפיהם ישראל וארה"ב מפתחות אסטרטגיה חדשה ששמה בראש סדרי העדיפויות את ההתנקשות בחייהם של בכירי משמרות המהפכה, לצד ביצוע מבצעים נקודתיים להאטת תוכנית הגרעין. מומחים אחרים שהתראיינו לעיתון הזהירו כי האסטרטגיה דווקא עשויה ליצור מצב שבו איראן מורידה את תוכניותיה הגרעיניות עמוק יותר מתחת לאדמה, באופן שיצמצם את היכולת של גופי הביון בעולם לעקוב אחר התפתחויותיה.

עוד דווח כי מזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו מצוי ב"קשר הדוק" עם ראש המוסד יוסי כהן, ומשכך יש להניח שפומפאו לפחות ידע על התקיפה במתקן הגרעין בנתאנז, במידה שאכן היא עומדת מאחוריו. ההערכה המרכזית היא שהפיצוץ במתקן הגרעין המאובטח בנתאנז לפני כשבוע וחצי נגרם כתוצאה מהטמנת מטען חבלה במקום, ייתכן שבסמוך לצינור גז. עם זאת, מומחים טוענים כי ייתכן שמתקפת סייבר גרמה להצתת מצבור גז במקום.

תגיות:חדשות השבתאיראןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה