חדשות בארץ

הורשע המחבל שהכה בפטיש שני צוללנים באילת

בכתב האישום נכתב כי אחרי שהמחבל הבין כי לא יצליח להשיג נשק הוא החליט לבצע את הפיגוע באמצעות פטיש, אותו לקח ממקום עבודתו בנמל בעיר. הוא הכה את אחד הצוללנים בראשו, יותר משלוש מכות חזקות. פועל ירדני שהיה במקום ניסה לנטרל את חלף, אך הוא פצע אותו בראשו וקרא לו שלא לנסות למנוע ממנו לבצע את המעשה כי "אנחנו מוסלמים והם יהודים"

זירת הפיגוע בנמל אילת, ב-2018 (צילום: דוברות המשטרה)זירת הפיגוע בנמל אילת, ב-2018 (צילום: דוברות המשטרה)
אא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (חמישי) אזרח ירדני בן 29 בעבירות של ניסיון רצח וחבלה חמורה במסגרת פעולות טרור. הנאשם, טאהר חלף, תקף בפטיש ב-2018 שני צוללנים ישראלים בנמל אילת. גזר הדין יינתן ב-20 ביולי, ובפרקליטות דורשים 19 שנות מאסר בפועל במסגרת עסקת טיעון, שבה הוא הודה במיוחס לו.

בדצמבר האחרון הוגש נגד חלף כתב אישום שלפיו הוא תכנן את הפיגוע מראש, על מנת "למות במהלכו כשהיד": הוא השיג אשרת עבודה - הליך הכרוך בתחקור ביטחוני - והחל לעבוד בנמל; באחד הימים הראשונים לעבודתו, הוא ראה את הצוללנים תמיר גרוס ויבגני קולומיץ שעבדו במקום, הכה בראשם נמרצות באמצעות פטיש ופצע אותם באורח בינוני. כתב האישום, שהוגש בבית משפט השלום באילת, מייחס לחלף עבירות של ניסיון רצח, קשירת קשר לפשע שהוא מעשה טרור, הכנה לביצוע רצח שהינו מעשה טרור, ניסיון לרצח שהוא מעשה טרור, חבלה חמורה שהיא מעשה טרור וחבלה בכוונה מחמירה. בשלב הראשון של החקירה הוצא צו איסור פרסום, שהוסר עם ההחלטה להעמידו לדין.

בכתב האישום נכתב בין היתר כי אחרי שהמחבל הבין כי לא יצליח להשיג נשק הוא החליט לבצע את הפיגוע באמצעות פטיש, אותו לקח ממקום עבודתו בנמל בעיר. הוא הכה את אחד הצוללנים בראשו, יותר משלוש מכות חזקות. פועל ירדני שהיה במקום ניסה לנטרל את חלף, אך הוא נאבק בו, פצע אותו בראשו וקרא לו שלא לנסות למנוע ממנו לבצע את המעשה כי "אנחנו מוסלמים והם יהודים".

לאחר מכן הוא פגש בצוללן השני, ששהה באותה עת על סולם שהיה ממוקם במים והכה אותו בחוזקה מספר פעמים בראשו. כתוצאה מהמכות נפל הצוללן למים והנאשם קפץ אחריו כשהפטיש בידו ושחה לכיוונו.

האישומים נגדו מתבססים בין השאר על עדויות של ארבעה אזרחי ירדן שעבדו גם כן בנמל וראו את חלף תוקף את הצוללנים. שניים מהם העידו בעדות מוקדמת טרם הגשת כתב האישום, אולם בפרקליטות דרשו שיעידו פעם נוספת בפני בית המשפט המחוזי, וכן נדרשה עדותם של השניים הנוספים.

תגיות:אילתפיגוע טרורבית המשפט המחוזי בבאר שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה