חדשות בריאות

מתווה חדש לתחבורה הציבורית – מהיום. כך יפעלו האוטובוסים

ההגבלות החדשות על פעילות התחבורה הציבורית נכנסו הבוקר לתוקף. האוטובוסים יפעלו בתפוסה של עד 50%, המזגנים יפעלו אולם החלונות יישארו פתוחים. אכיפת ההנחיות תתבצע על ידי שוטרים ופקחים של משרד התחבורה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ההגבלות החדשות על התחבורה הציבורית נכנסות הבוקר (חמישי) לתוקף, במסגרת התקנות עליהן החליטה הממשלה כדי להתמודד עם העלייה התלולה בתחלואת הקורונה. המתווה החדש, המתייחס לאופן הפעלת האוטובוסים, גובש על ידי משרד התחבורה, בתיאום עם משרד הבריאות והמל"ל.

על פי ההנחיות המעודכנות, האוטובוסים יפעלו בתפוסה של עד 50% ממקומות הישיבה. אוטובוסים עירוניים יוכלו להסיע עד 32 נוסעים, אוטובוסים מפרקיים עד 50 נוסעים, ואוטובוסים בין-עירוניים – עד 30 נוסעים. במשרד התחבורה מבטיחים, כי פעילותם של קווים מרכזיים תתוגבר בשעות העומס.

באמצע השבוע, תסתיים פעילות התחבורה הציבורית בשעה 22:00. קווי האוטובוסים יפעלו עד כניסת השבת, ובמוצאי שבת ימשיכו להסיע נוסעים גם אחרי השעה 22:00.

ההחלטה הראשונית של הממשלה שלא לאפשר הפעלת מיזוג אוויר באוטובוסים בוטלה, לאחר ביקורת ציבורית עזה. על פי ההנחיה המתוקנת, המזגנים יופעלו אולם החלונות יישארו פתוחים.

הרכבת, שחזרה לפעול בחודש שעבר, תמשיך לפעול במתכונת הקיימת, בה הנוסעים נדרשים לרכוש שוברים מראש. מספר הנוסעים בכל נסיעה מוגבל ל-500. הרכבות ימשיכו לפעול גם אחרי השעה 22:00, וכך גם האוטובוסים שיוצאים ממתחמי הרכבת.

בכל הנוגע לחיילים, סיכם משרד התחבורה עם משרד הביטחון כי הם יוכלו לנסוע באוטובוסים בימי ראשון עד השעה 12:00 ובימי חמישי החל מהשעה 12:00. מחוץ למסגרת זמן זו, הם יעלו על היסעים פרטיים בלבד. בנוסף, השימוש ברכבת יתאפשר לחיילים רק בימים שני, שלישי ורביעי.

במסיבת עיתונאים שערכה אתמול, מסרה שרת התחבורה מירי רגב כי אכיפת ההנחיות החדשות בנוגע למספר הנוסעים באוטובוסים, וכן אכיפת עטיית המסכות, תתבצע על ידי שוטרים ופקחים של משרד התחבורה.

תגיות:אוטובוסיםמשרד התחבורהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה