חדשות בארץ

"אתה רוצה להפיל את הממשלה", אמר דרעי לנתניהו – וטרק את הטלפון

מנהיגי המפלגות החרדיות ניסו להניא את נתניהו שלא לקדם את הקמת ועדת החקירה, אך נתניהו סרב לכך בכל תוקף. לפי הפרסום, דרעי האשים את נתניהו כי "אתה פוגע באמון שלי מול כחול לבן", והגביה את קולו: "זה יפיל את הממשלה, אתה רוצה להפיל את הממשלה"

דרעי בכנסת, בדצמבר (צילום: פלאש 90)דרעי בכנסת, בדצמבר (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה הטיח היום (רביעי) בשיחה טלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "רוצה להפיל את הממשלה", זאת, בשל החלטתו לקדם את היוזמה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים של שופטים, שהביכה את הקואליציה אחרי שנפלה בהצבעה במליאת הכנסת. מה שתרם להפלת ההצעה היא העובדה ש-13 חברי כנסת מרשימת הליכוד נעדרו מהמליאה, למרות שהמפלגה עצמה קידמה את היוזמה. לפי הדיווחים הערב, דרעי אמר את הדברים בשיחת ועידה שהתקיימה בלשכת יו"ר הכנסת יריב לוין זמן קצר קודם ההצבעה, שבה השתתפו יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני.

מנהיגי המפלגות החרדיות ניסו להניא את נתניהו שלא לקדם את הקמת ועדת החקירה, אך נתניהו סרב לכך בכל תוקף. לפי הפרסום, דרעי האשים את נתניהו כי "אתה פוגע באמון שלי מול כחול לבן", והגביה את קולו: "זה יפיל את הממשלה, אתה רוצה להפיל את הממשלה". הוא הוסיף: "תגיד מפורשות שאתה רוצה בחירות בתקופה כל כך קשה". לאחר חילופי הדברים ניתק דרעי בזעם את השיחה בפניו של ראש הממשלה. למרות זאת, במהלך ההצבעה הצביעו חברי סיעת ש"ס בעד ההצעה, בשל הוראת היו"ר. יהדות התורה העניקה חופש הצבעה.

נתניהו והחרדים, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו והחרדים, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על אף שבסופו של מהלך ההצעה טורפדה במליאה, התנהלותו של ראש הממשלה הובילה לזעם חסר תקדים של המפלגות החרדיות כלפי נתניהו, ולדברי גורם פוליטי אף הובילו את גפני לאיים "להחזיר לו (לנתניהו – א"פ) על כך". ההצעה נפלה אחרי ש-54 התנגדו ורק 43 הצביעו בעד.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה לידיעה כי "ראש הממשלה עסוק בימים האחרונים אך ורק במטרה אחת - בגיבוש קופסת קורונה כלכלית שתזרים כסף לעצמאים ולעסקים".

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר במהלך הדיון בכנסת כי הוא "מתבייש בהצעה של ח"כ סמוטריץ'" וכן "בימינה שתומכת בהצעה הזו, מתבייש בליכוד שנכנעים לימינה, מתבייש בליכוד, שיש שם אנשים הוגנים שילכו לפי צו מצפונם. יש לנו מבחן לדמוקרטיה הישראלית ולשלטון החוק. מה שעושה הליכוד זו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, הפרה בוטה של מערך יחסי העבודה של הממשלה".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ פרסם הודעה חריפה שלפיה "במקום לטפל במובטלים ובעצמאים - הליכוד מבקש לחקור את השופטים". לדבריו, "מי שמעדיף לחבל בדמוקרטיה במקום לעסוק בהצלת חיי אדם פוגע באזרחי ישראל. אני לא אאפשר זאת".

תגיות:חרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה