חדשות בארץ

שופט אסר על נאשם באיומים כלפי נתניהו לפרסם ברשתות החברתיות למשך חודש

השופט ציין בפסק הדין כי "מיותר לומר כי רצונות ומחשבות פוליטיים יש לתרגם למעשים כשרים בלבד". עם זאת, לאחר ששמע את התנצלותו "הכנה" של בן דור, את הבנתו את חומרת המעשה והבטחתו שיימנע מכך "ולאחר שהתרשמתי מבת הזוג שתוכל לפקח עובר לכל פרסום שלו במדיה הציבורית, אני מורה על שחרורו"

נתניהו ומאבטחי השב"כ בשוק מחנה יהודה, בפברואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומאבטחי השב"כ בשוק מחנה יהודה, בפברואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית משפט השלום באשקלון הורה היום (רביעי) על שחרורו בתנאים מגבילים של נאשם באיומים על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנו יאיר. עם זאת, השופט אבישי כהן אסר על הנאשם, אשר בן דור, לפרסם כל דבר שעשוי להיות נוגע לנתניהו ולבנו במשך 30 יום. באופן תקדימי, השופט גם קבע כי יהיה עליו לבקש אישור מבת זוגו לפני כל פרסום ברשתות החברתיות.

השופט ציין בפסק הדין כי "מיותר לומר כי רצונות ומחשבות פוליטיים יש לתרגם למעשים כשרים בלבד". עם זאת, לאחר ששמע את התנצלותו "הכנה" של בן דור, את הבנתו את חומרת המעשה והבטחתו שיימנע מכך "ולאחר שהתרשמתי מבת הזוג שתוכל לפקח עובר לכל פרסום שלו במדיה הציבורית, אני מורה על שחרורו".

בן דור, תושב באר שבע בן 39, נעצר שלשום בעקבות דברים שכתב לפני כשבועיים בטוויטר. "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? מישהו מכיר... נראה לי הגיע הזמן, נראה לי הגיעו מים עד נפש", נכתב בציוץ. פרקליטו טען בדיון כי הוא הביע צער על האיומים, "וכמובן חרטה עמוקה".

אתמול הוגש נגדו כתב אישום, שבו מפורט כי בין היתר הוא גם כתב ברשתות החברתיות על יאיר נתניהו כי "כל כלב ביג' יומו [...] מה קרה, הבית רועד? הקירות דקים, שומעים את הלב שלך דופק". במשטרה טענו כי התנהלותו ברשת נועדה "להפחיד או להקניט" את ראש הממשלה. עוד נטען כי בעת מעצרו אמר בן דור לקצין כי הוא "נעצר רק בגלל שזה ראש הממשלה התלונן. עכשיו אני נעצר בגללו אז שימות עכשיו... זה מעצר פוליטי".

במשטרה דרשו מבית המשפט לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים נגדו, בין השאר בשל ראיות לכך שהוא תקף באלימות את בת זוגו ואחרים. לפי בקשת המעצר, "נסיבות העבירות המיוחסות למשיב יוצרות חשש ששחרורו יביא לסיכון ביטחון הציבור בכלל ולסיכון ביטחוני של ראש הממשלה ובני משפחתו, במיוחד בתקופה סוערת זו".

בדיון הארכת מעצרו אתמול אמר בן דור כי "כתבתי משהו מטומטם, בעידנא דריתחא. אני לא עבריין. ראש הממשלה בעצמו אומר דברים ואחרי זה הוא 'מצר עליהם' וזה בסדר? אני לא בן אדם אלים, אני בן אדם שמלין, בן אדם שכותב".

תגיות:הסתה ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה