חדשות בארץ

מקורבו של נתניהו מסרב להתנצל: רק הציבור אשם בהתפרצות המחודשת

אשל טען כי "לא החור גנב, העכבר גנב" וכי "אחוז גבוה של הציבור שלא נשמע להוראות שלא חובש מסיכה, שחוגג במועדונים ועל הגגות, בים ובמקומות ציבוריים אחרים אשם במצב, ולא הממשלה שרצתה לעזור לבעלי עסקים שלא נשמעו לכללים"

נתניהו ואשל (מאחור בימין), ב-2011 (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)נתניהו ואשל (מאחור בימין), ב-2011 (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר היום (רביעי) לכתבים כי מי שאשם בהתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה הוא הציבור ולא הממשלה, שהורתה במאי על פתיחה מוגברת של המשק והסרת רוב המגבלות על האזרחים. אשל טען כי "לא החור גנב, העכבר גנב". לדבריו, "אחוז גבוה של הציבור שלא נשמע להוראות שלא חובש מסיכה, שחוגג במועדונים ועל הגגות, בים ובמקומות ציבוריים אחרים אשם במצב, ולא הממשלה שרצתה לעזור לבעלי עסקים שלא נשמעו לכללים".

חודש וחצי חלף מאז 26 במאי, אז הודיעה הממשלה על הסרת מרבית הגבלות הקורונה וראש הממשלה אף הכריז במסיבת העיתונאים – "תעשו חיים". מאז, כמה שבועות שררה אופוריה בקרב האזרחים, הרחובות התמלאו, בעקבותיהן המסעדות ובתי הקפה ולבסוף גם התיאטראות ושאר מקומות הבילוי הפופולריים. אולם כעת, כפי שחזו מומחים עם החלטת הממשלה במאי, ישראל עומדת בפתחו של גל תחלואה שני, ולפי נתניהו אף "על סף סגר חדש".

(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

עם זאת, אשל סירב להתנצל או להבהיר את דבריו ואף החריף את המסר. במענה לשאלת כתבים האם אמירותיו אינן משקפות "ניתוק" מהעם, השיב אשל בציניות: "טוב, אז אני אתחבר בחזרה". הוא ניסה להסביר ש"איפה שאני כרגע, אני רואה אנשים בלי מסכות" וכי "כמו שאני רואה אנשים שמקבלים דוחות על מהירות או על מעבר באור אדום, אז אין פלא שיש תאונה. הממשלה לא אשמה שמישהו עובר באור אדום".

"אם בציבור היו שומרים על ההנחיות, המצב היה בסדר", הוא הוסיף. "אי אפשר לא לשמור על ההנחיות, לעשות מסיבות ואחר כך להתפלא שיש תחלואה. לעלייה בתחלואה, אין קשר להחלטות הממשלה, אלא רק לשמירה על ההנחיות".

אשל הוקלט בפברואר באומרו כי השנאה מאחדת את מצביעי מחנה הימין. ההקלטה, שבה אשל שוחח עם פרסומאי, שודרה בחדשות 12 על ידי אילנה דיין. "בציבור הזה, אני קורא לו אפילו 'הלא-אשכנזי' הזה, כן, מה מחמם אותו?... למה הם שונאים את התקשורת? למה הם צעקו 'הו-הא מה קרה, נוני אכל אותה' לפני הבחירות? הם שונאים הכול", נשמע אשל אומר בהקלטה. "הצלחנו להטריף את ה... השנאה הזאת היא מה שמאחד את המחנה שלנו. ואנחנו מסתכלים על המחנה שלנו ומירי רגב עושה עבודה מצוינת... כי היא מלהיבה, כמו ההוא בכדורגל שעומד ועושה לקהל ככה עם הידיים. זה מה שהיא עושה".

תגיות:נתן אשלקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה