חדשות בארץ

5 שנים אחרי שקודם לתפקיד המפכ"ל, גל הירש יואשם בעבירות מס

לפי כתב החשדות, הירש מואשם בכך שבין השנים 2007-2009, בעת שהוא ושותפיו העניקו שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים באמצעות חברות בהן שלטו, הוא לא דיווח על הכנסות אישיות בסך 6.1 מיליון שקלים. סנגוריו: "חבל שלגורמי האכיפה לא היה את האומץ לקבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת – גניזת תיק החקירה כנגד הירש בכללותו"

הירש, ב-2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הירש, ב-2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (שלישי) לתא"ל במיל' גל הירש על העמדתו לדין בכפוף לשימוע בעבירות מס בהיקף של 6 מיליון שקל. זאת, אחרי שב-2015 נפתחה החקירה נגדו – שכללה חשד לשוחד – זמן קצר לאחר שהשר לביטחון הפנים דאז, גלעד ארדן, הכריז על מועמדותו של הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, מה שהוביל לסיכול המינוי. יחד עם הירש יואשמו שלושה אחרים, בהם שותפו עודד שכנאי, שיועמד לדין גם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

לפי כתב החשדות, הירש מואשם בכך שבין השנים 2007-2009, בעת שהוא ושותפיו העניקו שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים באמצעות חברות בהן שלטו, הוא לא דיווח על הכנסות אישיות בסך 6.1 מיליון שקלים. בנוסף, במסגרת מה שהגדירו בפרקליטות "פעילותו המרמתית כלפי רשויות המס", הוא הזרים את הכנסותיו לחשבונות בנק בשווייץ, בין היתר דרך חשבון של חברה זרה שנפתחה לצורך כך – "דיפנסיב שילד" – כדי להתחמק מתשלום הכספים לרשויות המס בישראל.

החקירה המקורית התמקדה בשתי פרשות: חשד להעברת שוחד לשר ההגנה הגיאורגי דאז, וחשד למתן שוחד לצורך קבלת מכרז לפינוי מוקשים בראשון לציון. שתי החקירות נסגרו בשנתיים האחרונות, אחת מהן מחוסר אשמה.

סנגוריו של הירש, עו"ד גיורא אדרת נבות תל-צור וטל שפירא, מסרו בתגובה כי "הירש טען מהרגע הראשון כי מדובר בחקירה שערורייתית, בחשדות שאין להם כל בסיס, שכל מטרתה לסכל את מינויו למפכ"ל – מינוי שהיה לצנינים בעיניהם של מספר בכירים במערכת האכיפה. ואכן – החשדות לעבירות השוחד, להן לא היה כל בסיס מלכתחילה, התפוגגו ונמוגו במהלך החקירה. או אז, צצו ועלו לפתע חשדות חדשים, הפעם בתחום המס, שגם להם אין כל בסיס ונועדו אך ורק כדי להצדיק את החקירה וסיכול המינוי, לאחר שתיקי השוחד קרסו". לדבריהם, "חבל שלגורמי האכיפה לא היה את האומץ לקבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת – גניזת תיק החקירה כנגד הירש בכללותו".

תגיות:גל הירשפרקליטות המדינהכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה