חדשות בארץ

נתניהו שוחח עם ראש ממשלת בריטניה; ג’ונסון: "סיפוח יפגע בסיכויים לשלום"

בשיחתו עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תוכנית טראמפ "יצירתית ומציאותית", והביע את נכונותו לנהל משא ומתן על בסיסה

נתניהו וג’ונסון, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו וג’ונסון, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (שני) בטלפון עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. השניים דנו, בין השאר, בכוונת ישראל להחיל את ריבונותה ביהודה ושומרון, בהתאם לתוכנית השלום האמריקנית.

מלשכתו של ראש הממשלה הבריטי נמסר, כי ג'ונסון "הביע חשש מהתוכניות לספח חלקים מהגדה המערבית באופן חד-צדדי, והזהיר כי הדבר יפגע בסיכויים לשלום באזור". עוד נמסר, כי הוא "חזר והביע את תמיכתו האישית בישראל, והפציר בראש הממשלה נתניהו לחזור למשא ומתן עם הפלסטינים".

בהודעה שפורסמה על ידי לשכת ראש הממשלה, נאמר: "נתניהו הבהיר בשיחה כי ישראל מוכנה לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, שהיא תכנית יצירתית ומציאותית ולא חוזרת על הנוסחאות הכושלות של העבר". שני המנהיגים סיכמו לחזק את היחסים הבילטרליים בין המדינות, ובפרט להעמיק את שיתוף הפעולה במאבק בנגיף הקורונה.

במאמר שכתב לעיתון "ידיעות אחרונות", ופורסם בשבוע שעבר, הצהיר ג'ונסון כי "סיפוח יהווה הפרה של החוק הבינלאומי. הוא גם יהיה מתנה לאלה שרוצים לקבע את הסיפורים הישנים על ישראל. אני מקווה מעומק ליבי שהסיפוח לא יצא לפועל. אם כן, בריטניה לא תכיר בשינויים בקווי 1967, למעט כאלה שיוסכמו בין שני הצדדים".

"אני חושש שההצעות הללו לא ישיגו את מטרתן להבטיח את גבולות ישראל, ואף יהיו מנוגדות לאינטרסים ארוכי הטווח שלה", טען ג'ונסון. "סיפוח יעמיד בסכנה את הדרך שעשתה ישראל בשיפור היחסים עם העולם הערבי והמוסלמי, יעמוד בדרכם של שיתופי פעולה פוטנציאליים, ולא יאפשר לשותפים מהעולם הערבי לחזק את היחסים עם ישראל". הוא הוסיף כי "אויביה של ישראל ינצלו את המצב הזה, וישתמשו בו נגד כל מי שמייחל להתקדמות במזרח התיכון".

תגיות:יהודה ושומרוןריבונותבוריס ג'ונסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה