חדשות בארץ

הוגש כתב אישום נגד תושב באר שבע שאיים לפגוע בנתניהו

התביעה המשטרתית הגישה כתב אישום נגד תושב באר שבע, בן 39, שאיים בטוויטר על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לבטל את הנוהל לפיו המשטרה זקוקה לאישור הפרקליטות כדי לפתוח בחקירה בגין עבירות של הסתה לאלימות

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד תושב באר שבע בן 39, שנעצר לאחר שאיים בטוויטר על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מהמשטרה נמסר, כי יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה אתמול את החשוד, "לאחר שפרסם באחת הרשתות החברתיות פוסט העולה כדי איומים לפגוע בראש הממשלה. בעקבות התבטאויותיו נחקר באזהרה, ובסיום חקירתו נעצר".

"תיק החקירה בעניינו של החשוד הועבר לעיון חטיבת התביעות, ולפני זמן קצר הגישה נגדו התביעה המשטרתית כתב אישום בבית משפט השלום באשקלון", לשון הודעת המשטרה.

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, שיגר אתמול מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו תבע לבטל את הנוהל, לפיו המשטרה אינה רשאית לפתוח בחקירה בגין עבירות של הסתה לאלימות, וזקוקה לשם כך לאישור הפרקליטות. במכתב – שנשלח גם למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, לראש אח"מ, ניצב יגאל בן שלום, ולראש להב 433, ניצב מוטי לוי – ציין אוחנה כי "בעת האחרונה הולכת וגוברת ההסתה הפרועה נגד ראש הממשלה", וכי "בעיקר בא הדבר לידי ביטוי ברשתות החברתיות".

לדברי אוחנה, "לא רק כלפי ראש הממשלה נתניהו נשמעת הסתה לאלימות, אלא גם כלפי נבחרי ציבור אחרים, אך אין ספק שההסתה כלפי ראש הממשלה עולה בעוצמתה ובחומרתה על המקרים האחרים".

אוחנה הבהיר, כי הנוהל המגביל את סמכות המשטרה לפתוח בחקירת עבירות הסתה לאלימות לפי שיקוליה אינו מקובל עליו: "כבכל מקום בו מתעורר בו חשד לעבירה, חובת המשטרה היא לקיים חקירה. כמובן שמקובל עליי שאת ממצאי החקירה המשטרה תגיש לפרקליטות, וזו תחליט אם יש או אין מקום להגשת כתב אישום (כך קובע החוק). אך הקביעה לפיה הפרקליטות תורה למשטרה אם לפתוח או לא לפתוח בחקירה מעניקה כוח רב מדי לפרקליטות, שמקורו אינו בחקיקה, ומהווה 'השגת גבול' לתחומי האחריות של המשטרה שהיא, כידוע – משטרת ישראל, לא משטרת הפרקליטות".

תגיות:משטרת ישראלאמיר אוחנההסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה