חדשות בריאות

לראשונה: אדלשטיין ימנה מפקד קורונה

במסיבת עיתונאים של שר הבריאות הכריז על תוכנית לתגבור מערך החקירות האפידמיולוגיות, במסגרתה הציג "מערכת חכמה שכוללת בינה מלאכותית ומסוגלת להתחקות אחר כל שרשרות ההדבקה"

אדלשטיין, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אדלשטיין, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (שני) כי ימנה מנהל מיוחד שירכז את הטיפול במגפת הקורונה, שתפקידו יהיה בין היתר להוביל את מערך הבדיקות ואת קטיעת שרשרות ההדבקה. אדלשטיין אמר את הדברים במסיבת עיתונאים, במהלכה הכריז על תוכנית לתגבור מערך החקירות האפידמיולוגיות, במסגרתה הציג "מערכת חכמה שכוללת בינה מלאכותית ומסוגלת להתחקות אחר כל שרשרות ההדבקה"

"הצעדים הלא פשוטים נותנים תקווה", אמר אדלשטיין ברקע אישור המגבלות המחמירות בעקבות העלייה בהיקף התחלואה. "אני מציין 'רק תקווה' כדי שבעוד שבוע או שבועיים לא נצטרך להכריז על סגר, איש לא רוצה בכך". לדבריו, המאבק בנגיף הוא "קשה ומסובך", שכן מדובר ב"אויב חמקמק שיודע להסתתר היטב. התחושה שמלווה את העולם כולו וגם אותנו הישראלים היא אי ודאות. ההחלטות מתקבלות בכובד ראש, רק ביחד ננצח את המגפה".

בהמשך הוא התנצל בפני "אזרחים רבים" שקיבלו סמסים שגויים שהורו להם להיכנס לבידוד, על אף שכלל לא שהו באזורים הנקובים. הוא הבטיח לתגבר את המוקדים שבהם ניתן יהיה לערער על ההחלטה. "פיקוד העורף יתגבר במאות חיילים את המוקד ומשך ההמתנה יתקצר משמעותית", אמר.

לטענת שר הבריאות, "גם אם נעשה סגר בכל המדינה, מספר החולים הקשים יוכפל". עוד טען כי "הנגיף משנה את ההתנהגות ושלו ההחלטות משתנות בהתאם".

אחר הצהריים אישרה הממשלה את המלצות משרד הבריאות על סגירת אולמות, מועדונים, אירועי תרבות, ברים, בריכות וחדרי כושר. מסעדות יוכלו לארח עד 20 איש בחלל סגור ו-30 איש בשטח פתוח. עוד אישרה הממשלה להגביל את מספר הנוסעים באוטובוסים ל-20 אנשים ואת מספר המתפללים בבתי תפילה ל-19. בנוסף, קייטנות יפעלו רק עד כיתה ד', והממשלה והחברות הממשלתיות יעברו לעבודה מהבית בהיקף של לפחות 30%.

תגיות:קורונהיולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה