חדשות בארץ

אל על בדרך להפוך לחברה ממשלתית

המדינה, שמחזיקה במניית זהב באל על, הבהירה כי כבר בימים הקרובים תמנה נאמן לחברה במטרה למצוא לה משקיע חיצוני, שיפעל למכירת אחזקותיה בתוך שנתיים-שלוש. בהודעת משרד התחבורה הודגש כי המטרה היא איננה להעביר את ניהול החברה הנחשלת לידי המדינה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דירקטוריון חברת התעופה אל על החליט אחר הצהריים (שני) לאמץ את מתווה משרד האוצר שלפיו תקבל החברה הלוואת חירום בסך 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%. במתווה סוכם כי עם הנפקת מניות בגובה 150 מיליון דולר לציבור, המדינה תתחייב לרכוש את המניות שהציבור לא ירכוש, מה שיאלץ את המדינה להעביר את החברה הבינלאומית לידיה באמצעות החזקה ב-61% ממניות השליטה.

עובדי אל על מפגינים מחוץ למשרד האוצר נגד כוונת החברה לפטרם, במאי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)עובדי אל על מפגינים מחוץ למשרד האוצר נגד כוונת החברה לפטרם, במאי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ההחלטה התקבלה ברוב קולות, לאחר שהדירקטורים מטעם קבוצת כנפיים, בעלת השליטה המרכזית של אל על שמחזיקה בנתח של 38% מהחברה –  תמי מוזס בורוביץ', יהודה לוי, שלמה חנאל וסופי קימרלינג – סירבו להשתתף בהצבעה שהובילה לנישולם ממוקד השליטה.

לצד המתווה שאושר עמד מתווה נוסף שכלל קבלת הלוואה בגובה 400 מיליון דולר מבנק דיסקונט בערבות מדינה של 82.5%, כאשר בעלי השליטה יעמידו בטוחות בכפוף להסכמת בעלי המניות ובעלי אגרות החוב בחברת כנפיים השולטת באל על. בנוסף, בעלי השליטה יידרשו להזרים 150 מיליון שקלים, שיגיעו בחלקם מהבעלים וחלקם מהציבור באמצעות אגרות חוב. בכך אמורה הייתה להישמר השליטה של משפחת בורוביץ' בחברת התעופה הישראלית, אולם קבוצת כנפיים לא קיבלה לכך אישור מבעלי איגרות החוב של החברה, שהיו ספקניים באשר לסיכוייה לעמוד בהתחייבויותיה אליהם לשלם 43 מיליון דולר.

המדינה, שמחזיקה במניית זהב באל על, הבהירה כי כבר בימים הקרובים תמנה נאמן לחברה במטרה למצוא לה משקיע חיצוני, שיפעל למכירת אחזקותיה בתוך שנתיים-שלוש. לפי הודעת משרד התחבורה, השרה מירי רגב "ניסתה בכל כוחה לקדם מתווה שיאפשר את המשך פעילות החברה בשליטתה של בורוביץ' אלא שבימים האחרונים הלכה האופציה לאחזקת אל על על ידי המדינה למוחשית מה שהביא כאמור לביצוע ההיערכות על ידי משרד התחבורה למהלך".

בהודעת המשרד הודגש כי המטרה היא איננה להעביר את ניהול החברה לידי המדינה. "השקענו מאמצים רבים לשמור אותה בתצורתה הנוכחית אך משלא מסתייע הדבר, נפעל עכשיו כדי למצוא לה ניהול אחראי ובטוח, שיעזור לה לצלוח את האתגרים חסרי התקדים, העוברים על ענף התעופה כולו", נכתב.

תגיות:אל עלמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה