חדשות בארץ

גורם מודיעין במזרח התיכון: ישראל אחראית לפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", המסתמך על גורם מודיעיני מזרח תיכוני ועל גורם במשמרות המהפכה האיראניים, הפיצוץ במתקן להעשרת אורניום בנתנז נגרם משימוש בפצצה שהוטמנה במקום ולא כתוצאה ממתקפת סייבר

כור גרעיני באיראן , תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)כור גרעיני באיראן , תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה (בין ראשון לשני), מפי גורם מודיעיני במזרח התיכון, כי ישראל היא העומדת מאחורי הפיצוץ במתקן להעשרת אורניום בנתנז שבאיראן, שאירע בשבוע שעבר. לדברי הגורם, הפיצוץ נגרם על ידי "פצצה רבת עוצמה".

הגורם הוסיף, כי לישראל אין קשר לאירועים נוספים שהתרחשו בימים האחרונים באיראן, שכללו בין היתר פיצוצים בסמוך לבסיס פרצ'ין שממזרח לבירה טהראן ובתחנות כוח בערים שיראז ואהוואז.

העיתון האמריקני ציטט גם גורם במשמרות המהפכה האיראניים, שאישר כי הפיצוץ בנתנז לא נגרם כתוצאה ממתקפת סייבר אלא בשל שימוש בחומר נפץ שהוטמן בשטח המתקן.

דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמאלבנדי, הודה אתמול לראשונה כי הפיצוץ בנתנז גרם "נזק פיננסי משמעותי" למבנה שנפגע. בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א, טען הדובר כי האירוע לא הביא להפסקת פעילות העשרת האורניום באיראן, אולם ציין כי הוא עלול לגרום "בטווח הבינוני" להאטה בפיתוחן ובייצורן של צנטריפוגות מתקדמות. הוא הוסיף, כי במקום המבנה שניזוק ייבנה "מבנה גדול יותר, עם ציוד מתקדם יותר".

ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, הגיב על הדיווחים של היממה האחרונה מאיראן: "צילומי לוויין עדכניים מצביעים על נזק כבד שנגרם למתקן בנתנז", כתב בטוויטר. "האיראנים בדילמה: הם לא רצו הסלמה לפני הבחירות בארצות הברית. נראה שמדיניות ה'מקסימום לחץ', ללא הממד של התקיפה הפיזית, קיבלה תפנית למדיניות שמשלבת ממדים נוספים. בלי קשר על מי יטילו האחריות – ישראל צריכה להיות ערוכה להסלמה מול איראן".

תגיות:איראןנתנז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה