חדשות בריאות

צה"ל יקצה 300 חיילים לחקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות

במהלך הישיבה הוחלט עוד על ביטול אימוני המילואים למסגרות גדודיות ומעלה. עם זאת, אימוני מילואים בכמויות קטנות, כמו אימון שבועי לטייסים, יימשכו. עד כה חלו בצה"ל 462 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 244 החלימו או השתחררו משירות

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)
אא

צה"ל הודיע הערב (ראשון) כי חרף העלייה בהיקף התחלואה מקורונה בקרב החיילים לא יוטלו בשלב זה עוצר יציאות כללי, ובמקום זאת יצומצמו יציאות לבית אחת ל-21 ימים ביחידות קרביות. ההחלטה התקבלה בעקבות הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, בסופה הוסכם על הסבת 300 חיילים לסיוע בביצוע החקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות. החיילים שיוקצו לפרויקט צפויים לעבור הכשרה, שתסייע להוריד את העומס ממשרד הבריאות.

במהלך הישיבה הוחלט עוד על ביטול אימוני המילואים למסגרות גדודיות ומעלה. עם זאת, אימוני מילואים בכמויות קטנות, כמו אימון שבועי לטייסים, יימשכו.

החל מהערב נכנס לתוקפו האיסור על התקהלות בשטחים סגורים מעל 30 איש ובשטח פתוח ל-50 איש. בחדרי אוכל תתאפשר כניסה לעד 100 חיילים. בטקסים בצבא יגיעו משפחות גרעיניות בלבד ועד 50 משתתפים ובטקסי סוף קורסים ומסלולים לא יגיעו בני משפחה באופן כליל. בכל הדיונים בצה"ל תהיה חובה לעטות מסיכה.

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

צה"ל – הגוף הראשון להכריז על החמרת ההנחיות, בניגוד לעמדה הרשמית של משרד הבריאות – הודיע בחודש שעבר על מעבר למתכונת לפיו העיקרון המוביל בהגבלת התכנסויות הוא 2:10:50:100, כאשר החיילים ישמרו על 2 מטרים מרחק, עד 10 אנשים בדיון, עד 50 במסגרת מחלקתית ומקבילותיה ועד 100 בשטח פתוח במסגרת פלוגתית ומקבילותיה. בדיונים בהם ישתתפו יותר מ-6 אנשים יעטו הנוכחים מסכות. בכלל יחידות צה"ל, הן ביחידות הפתוחות והן ביחידות הסגורות, יחוייבו כלל המשרתים לעטות מסיכות במרחב הציבורי, האזרחי והצבאי, לרבות התכנסויות ודיונים.

בנוסף, הצבא יעבור לשיטת הקפסולות, במסגרתו ביחידות הפתוחות יחליט כל מפקד על המדיניות המתאימה ליחידה, בהתאם לאופייה. ביחידות הסגורות יחזרו החיילים מחופשה לקפסולה פלוגתית לחמישה ימים ולאחר מכן יחברו למסגרת הגדודית.

עד כה חלו בצה"ל 462 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 244 החלימו או השתחררו משירות. נכון להיום יש בצבא 218 חולים פעילים ו-6,201 משרתים נמצאים בבידוד.

תגיות:קורונהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה