חדשות בארץ

הממשלה דחתה חקיקה שתאפשר לח"כים לוותר על שכרם

יוזמי ההצעה הדגישו כי הוויתור על השכר הינו וולונטרי ואינו מחייב את מי שלא מעוניין בכך, והוויתור יהיה תקף לתקופה או לשיעור, כפי שיבחרו בשנה מסוימת. הח"כים יוכלו לתרום את הכספים לקופת המדינה לטובת הקצאתם לצרכים ציבוריים נדרשים. ח"כ ברקת: "צר לי שוועדת השרים דחתה את ההצעה שלי לאפשר לחברי כנסת שירצו בכך להפחית אפילו חלק סמלי ממשכורתם"

ברקת, בפברואר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ברקת, בפברואר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ועדת שרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) הצעה לתיקון חוק שתאפשר לחברי כנסת לוותר על משכורתם. זאת, ברקע משבר הקורונה שהביא למאות אלפי מפוטרים ועשרות בתי עסק שנסגרו. הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ ניר ברקת (הליכוד) יחד עם חברי הכנסת מתן כהנא (ימינה), קטי שטרית (הליכוד) ומיכאל מלכיאלי (ש"ס), והיא נועדה "להעביר מסר של דוגמה אישית" ולאפשר לחברי כנסת המעוניינים בכך לוותר על שכרם, כולו או חלקו, וכן על תשלומים נוספים שאינם שכר היסוד, ולהודיע על כך לחשב הכנסת. עם זאת, גם בלעדי חוק עומדת לכל חבר כנסת הזכות לתרום את שכרו המלא או מקצתו לאיזה מטרות שיחפוץ.

יוזמי ההצעה הדגישו כי הוויתור על השכר הינו וולונטרי ואינו מחייב את מי שלא מעוניין בכך, והוויתור יהיה תקף לתקופה או לשיעור, כפי שיבחרו בשנה מסוימת. הח"כים יוכלו לתרום את הכספים לקופת המדינה לטובת הקצאתם לצרכים ציבוריים נדרשים. מציעי היוזמה קבלו על "מגבלה" המוטלת על חברי הכנסת לוותר על שכרם, וטענו כי "דווקא אלו שאמורים להיות הראשונים לשמש דוגמה, לוותר על שכרם ולתרום את הכספים לקופת המדינה מופלים לרעה ולא רשאים לעשות כן".

נתניהו וזוהר, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וזוהר, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ כהנא מסר כי "משבר הקורונה מציב אותנו בפני מציאות מאתגרת" וכי "בתקופה זו ראוי שגם חברי הכנסת ישמשו דוגמא ויאפשרו קיצוץ בשכרם". הוא הוסיף כי המצב "יוצא הדופן" לפיו לחברי כנסת אין אפשרות לקצץ בשכרם הוא "אינו הגיוני ואין מתאים מתקופה זו כדי לתקן חוק זה".

ח"כ ברקת אמר בעקבות דחיית התיקון כי "צר לי שוועדת השרים דחתה את ההצעה שלי לאפשר לחברי כנסת שירצו בכך להפחית אפילו חלק סמלי ממשכורתם". לדבריו, "אמון הציבור בנבחריו מתחיל בדוגמא אישית. זו הייתה יכולה להיות הזדמנות להביע הזדהות וסולידריות חברתית במיוחד בתקופה קשה זו". ברקת, שמתפאר בכך שהשתכר כראש העיר ירושלים בשכר של שקל בשנה, הוסיף כי "בכל מקרה לא מתכוון למשוך שכר והכנסת יכולה לתרום אותו למטרה טובה שתבחר".

בחודש שעבר דנה ועדת הכספים בהטבות המס במאות אלפי שקלים לראש הממשלה בנימין נתניהו. במסגרת ההצעה לאשר שורה של תיקונים הנוגעים לממשלה החדשה ולסטטוס של ראש הממשלה החליפי, ביקש נתניהו להביא לאישור סעיפים שלפיהם המדינה תשלם את מס הכנסה שהוטל עליו בין השנים 2009 ל-2017, בשל הכנסה הנובעת מתשלומים, שירותים וטובות הנאה למעט משכורת וקצבה. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר כי ראש הממשלה לא צריך "לחפש איך לגמור את החודש", וכי "רוצים להפוך את נתניהו לנכה כלכלית". זוהר אף טען כי "אף אזרח לא רוצה שראש ממשלת ישראל יוציא מכיסו כסף כדי להיות ראש הממשלה שלנו".

תגיות:חברי כנסתועדת השרים לענייני חקיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה