חדשות בארץ

המשבר בערוץ 13: אחרי טלי מורנו ועקיבא נוביק, גם ברק רביד בדרך הביתה

יחד עם רביד, המשמש כתב מדיני של הערוץ, צפויים להתפטר גם החזאים הוותיקים דני רופ ונעמה איזנברוך ומספר עורכים וכתבים בכירים. דני רופ מסר בתגובה לפיטורים כי "כרגע מזג האוויר סוער אבל בקרוב תזרח השמש ומזג האוויר יהיה נוח"

רביד (צילום מסך, חדשות 13)רביד (צילום מסך, חדשות 13)
אא

עיתונאי חדשות 13 ברק רביד זומן היום (ראשון) לשימוע לפני פיטורים, זאת ברקע קיצוצים חדים בערוץ שנקלע למשבר כלכלי. בתחילה דרשו מנהלי הערוץ פיטורים רחבי היקף של יותר מ-30% מאנשי חברת החדשות, אולם לאחר מאבק מצד ועד עובדי החברה, שאיים לשבש את מהדורת החדשות המרכזית, הושגה פשרה לפיה יפוטרו כ13% מהתקנים – 42 עובדים, במקום כ-110.

יחד עם רביד, המשמש כתב מדיני של הערוץ, צפויים להתפטר גם החזאים הוותיקים דני רופ ונעמה איזנברוך, כתבי מגזין שישי סמדר פלד ואיתי ורד, ומגיש ועורך מבזקי החדשות אלי ראכלין. גם ניר בכר ועמית אהרונסון יפוטרו. בכך יצטרפו השמונה לטלי מורנו ועקיבא נוביק, שהודיעו בשבוע שעבר כי יעזבו את הערוץ. החזאי דני רופ מסר בתגובה לפיטורים כי "כרגע מזג האוויר סוער אבל בקרוב תזרח השמש ומזג האוויר יהיה נוח".

ביום רביעי כתב נוביק, הכתב הפרלמנטרי של הערוץ, בחשבון הטוויטר שלו כי "פוטרתי הערב מחדשות 13. מי שמחפש עיתונאי יד שנייה עם ותק של עשור וחצי במקצוע והתמחות בחדשות, מוזמן לפנות אלי. תודה מראש". זמן קצר לאחר מכן הוא הוסיף: "האמת היא שטכנית התפטרתי. אבל לא רציתי לשבור את התבנית של טלי מורנו". הודעתו הראשונה הייתה דומה במדויק לזו של מורנו, שהודיעה על כך יממה קודם לכן.

מורנו יצאה לחופשת לידה בתחילת השנה אולם לא חזרה ממנה, לאחר שהמשא ומתן איתה עלה על שרטון. עד לחופשת הלידה שלה היא הייתה אחת ממגישות המהדורה המרכזית של חדשות 13 לצד תמר איש שלום. באחרונה עברה המהדורה עברה להגשה זוגית של איש שלום עם אודי סגל.

37 עובדי מערכת החדשות קיבלו בימים האחרונים הזמנה לשימוע. מוועד עובדי חדשות 13 נמסר לעובדים: "כל העובדים שלא קיבלו היום מכתב זימון לשימוע (למעט מספר קטן של חריגים שכבר עודכנו על כך בע"פ) - אינם נמצאים בסיכון לפיטורים מהחברה, והם נכנסים למסלול החסינות הקבוע בהסכם הקיבוצי, למשך שנה וחצי, על פי התנאים המפורטים בו. אנו מקווים כי באופן שבו נוהל התהליך יהיה כדי לאפשר פרידה מכובדת מהעובדים המפוטרים, לצד ודאות מרחיקת לכת לעובדים הנשארים".

מחדשות 13 נמסר: "בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של תהליך התייעלות לא פשוט, ארגונית ופרסונלית. אנו נאלצים להיפרד מאנשי מקצוע מעולים. מן הראוי, ומפאת צנעת הפרט, שנמשיך לנהל את התהליך בתוך הארגון, ולא מחוצה לו".

תגיות:ערוץ 13ברק רביד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה