חדשות בארץ

הממשלה אישרה את מינויו של גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם

שרי הממשלה אישרו את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית. ארדן: "אני מודה לבורא עולם על הזכות שהייתה לי לשרת את אזרחי ישראל. אני יוצא לייצג את ישראל בגאווה עצומה"

ארדן, היום (צילום מסך, לע"מ)ארדן, היום (צילום מסך, לע"מ)
אא

נתניהו וארדן (וידאו: איתי בית-און, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ושגריר ישראל בארצות הברית. חבר הכנסת אופיר אקוניס מונה למחליפו של ארדן כשר לשיתוף פעולה אזורי.

ארדן ייכנס כבר היום לתפקידו כשגריר באו"ם. הוא יחליף את דני דנון, שכיהן בתפקיד זה בחמש השנים האחרונות, ויכהן בו לתקופה של ארבע שנים. במקביל, הוא ישמש, החל מה- 21 בינואר 2021, כשגריר ישראל בוושינגטון – תפקיד אותו ימלא עד הרוטציה בראשות הממשלה בין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. הממשלה אישרה במקביל את הארכת כהונתו של השגריר הנוכחי בארצות הברית, רון דרמר, עד למועד כניסתו של ארדן לתפקיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהביא לממשלה את ההחלטה על מינויו של ארדן, אמר: "אנחנו נפרדים היום מגלעד ארדן. גלעד, אני רוצה להזכיר לך שאנחנו נפגשנו בכהונה הראשונה שלי ב- 96'. הגעת כאדם צעיר. אתה עדיין נשארת אדם צעיר, אבל צברת ניסיון גדול מאוד. ביטאת לא פעם את נכונותך וביטחונך שתוכל לייצג את מדינת ישראל בעוצמה, בתקיפות הדרושה וגם בנימוקים הדרושים. אני חושב שהעבודה שעשית מול ה- BDS נותנת לך משנה מרץ ומשנה ניסיון לפעולה הזאת. הזירה הזאת הולכת להיות מאתגרת, אנחנו רואים מה קורה במסגרת בית הדין הבינלאומי בהאג, בית הדין המוטה שעושה דה-לגיטימציה לישראל".

"אין ספק שהזירה של האו"ם והזירה של ארצות הברית הן הזירות הבינלאומיות החשובות ביותר שיש לנו", הצהיר נתניהו. "אנחנו שולחים אותך לשם, עם ציפייה גדולה וגם עם ידיעה שאנחנו נאותגר שם, ואנחנו סומכים עליך שתעשה שם את העבודה. אתה תתמנה מעכשיו, מגמר הישיבה הזאת, כשגריר ישראל באו"ם, ומה- 20 בינואר, עם תום כהונתו של רון דרמר, שתוארך היום גם כן, כשגריר ישראל בארצות הברית בשנה אחת. היחיד שהיה בתפקיד הזה בכפילות היה אבא אבן, הרבה שנים קודם לכן, ואני מאחל לך לא פחות הצלחה".

בפתח דבריו אמר ארדן לשרים: "אני נפרד מכם היום, אבל באופן זמני. אני מודה לבורא עולם על הזכות שהייתה לי לשרת את אזרחי ישראל. אני מודה לך, ראש הממשלה, על הובלת המדינה בגאון ובעוצמה, על מנהיגותך ועל הדרך שלך – הדרך שהיא דרכנו, שמבוססת על האמונה בנצח ישראל, על ביצור עוצמתה של מדינת ישראל, ועל קידום החופש והשיוויון של כלל אזרחי ישראל".

"אני יוצא לייצג את ישראל בגאווה עצומה", הוסיף ארדןן. "אלו הם ימים קשים – לאזרחי ישראל, קשים לארצות הברית, ובמיוחד ליהדות ארצות הברית. הקורונה הכתה ברבים, והיא פוגעת ומאיימת על בריאות הציבור, על פרנסתו ועל יכולת הקיום שלו בישראל ובכל רחבי העולם. זה הזמן שלנו להמחיש את הערבות ההדדית בינינו – כאן בארץ, אולם גם עם אחינו בעולם, שחוו טרגדיות איומות ונאבקים כיום על שימור החיים היהודיים".

"אני רואה את המאבק באנטישמיות כנושא מרכזי בשליחותי, הן באו"ם והן בארצות הברית. בשנים הבאות צפוים לנו גם אתגרים מדיניים מורכבים: איראן, שממשיכה להוות איום על העולם; הצורך להגן על זכותנו להחיל את ריבונותנו על מולדת אבותינו; והמלחמה בהסתה ובגילויי השנאה ליהודים ולמדינת ישראל – האנטישמיות הישנה והאנטישמיות החדשה".

"אני מאחל לידידתנו הגדולה, ארצות הברית, ולכל אזרחיה יום העצמאות שמח. אני מבקש להודות לראש הממשלה, שר החוץ ושרי הממשלה על האמון", חתם ארדן את דבריו. נתניהו השיב באיחולי "דרך צלחה".

תגיות:גלעד ארדןשגריר ישראל באו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה