עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה מיכל מים משמש את הצבא במלחמות?

איזה דג נודד שלוש שנים, מיהו הצמח הביישן, ואיזה רכב צבאי נקרא מיכל מים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם איזה דג נודד במשך שלוש שנים? הצלופח בוקע במים המלוחים של האוקיינוס האטלנטי, ומשם נודד אל מקור מים מתוקים במסע שנמשך כשלוש שנים! במים המתוקים ממשיכים הצלופחים לחיות כ-7 שנים נוספות, ולאחר מכן נודדים בחזרה אל המים המלוחים, שם הם מטילים שוב ביצים לדור חדש של צלופחים.

הידעתם היכן ישנם גשרים חיים? במגהלאיה שבהודו מגדלים התושבים כבר מאות שנים גשרים רבים ויציבים. כן, גשרי צ'ראפונג'י אינם בנויים, אלא גדלים – הם מעוצבים משורשי עצים חיים, ומשמשים למעבר של בני אדם. אורכם של הגשרים הוא כ-30 מטרים, וכ-50 בני אדם יכולים לעמוד על כל גשר שכזה בו זמנית.

הידעתם מיהי הציפור הארסית של גינאה החדשה? זוהי ציפור בשם פוטוהוי עטוי, אחד מהמינים היחידים בעולם של ציפורים ארסיות. נגיעה בה הורגת חרקים ומזיקים, ולעיתים גם חיות קטנות, וגם אדם שיגע בה יחוש בנימול ובחוסר תחושה. הרעל מגיע אל הציפור מן התזונה שלה: חיפושית ארסית בשם קורזין.

הידעתם מיהו העוף האוסטרלי הגדול ביותר? זהו האמו, שהוא גם העוף השני בגודלו בעולם, אחרי היען. גובהו מגיע עד לשני מטרים, ומשקלו – עד ל-40 ק"ג. כמו היען, האמו אינו יכול לעוף, אך מהירות ריצתו מגיעה לכ-50 קמ"ש.

הידעתם מיהו הצמח הביישן ביותר? מימוזה ביישנית היא צמח ייחודי ורגיש במיוחד. אם נוגעים בו – הוא משפיל את עליו, מתקפל ונסגר. התופעה, שנדמית כביישנות של הצמח, היא שהעניקה לו את שמו. המימוזה הביישנית צומחת בעיקר במרכז אמריקה ובדרומה.

הידעתם מי המציא את המיקרוסקופ? באופן מפתיע, את המיקרוסקופ המציאו כמעט באותו הזמן שלושה אנשים: אב ובנו, זכריאס והאנס יאנסן, המציאו בשנת 1590 מיקרוסקופ פשוט שהגדיל פי 20. באותו הזמן עסק גם הולנדי אחר, האנס ליפרשיי, בפיתוח דומה, ובשנת 1608 פיתח מכשיר דומה, שלאחר מכן הפך דווקא לטלסקופ הראשון.

הידעתם מדוע נקרא הטנק בשמו? את הטנק, הרכב המשוריין, פיתחו לראשונה בבריטניה בזמן מלחמת העולם השנייה, במימונו של וינסטון צ'רצ'יל. הבריטים כינו את הרכב "טנק" (TANK), שפירושו מיכל, או מיכל מים, על מנת להטעות את האויב, כדי שלא ידע על הנשק החדש שפיתחה בריטניה. שם הקוד נותר כשמו של הרכב המשוריין עד היום.

תגיות:טנקעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה