חדשות בריאות

מניין קורבנות הקורונה עלה ל- 330, קרוב ל-11 אלף חולים פעילים

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הקשים זינק בסוף השבוע ל- 84. מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי, נדבק בנגיף. הנשיא, שר הביטחון והרמטכ"ל, ששהו בקרבתו, אינם צריכים להיכנס לבידוד. השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הודיע על כניסתו לבידוד "כאמצעי זהירות"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן אמש (מוצאי שבת) כי מניין קורבנות הקורונה בישראל עלה ל- 330, לאחר פטירתם של ארבעה חולים נוספים במהלך השבת. מספר החולים הקשים זינק בסוף השבוע ל- 84. עלייה חלה גם במספר המונשמים, העומד כעת על 32. מצבם של 74 חולים מוגדר בינוני. מאז תחילת התפרצות המגפה, אובחנו ברחבי הארץ 29,032 חולים, מתוכם החלימו 17,773.

בסוף השבוע דווח, כי מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי, נדבק בנגיף הקורונה. באיגרת שפרסם ללוחמי מג"ב, כתב שבתאי: "ביום שישי, לאחר בדיקה שעשיתי, התברר לי שאני נושא את הנגיף. ברצוני לעדכן אתכם שאני נמצא בביתי, חש בטוב וממשיך יחד עם סגל הפיקוד של מג"ב לנהל את החיל תחת ההגבלות הנדרשות".

שבתאי נכח בשבועיים באירועים שונים, ביניהם טקס האזכרה השנתי לחללי מבצע "צוק איתן" שנערך ביום חמישי האחרון. בטקס השתתפו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי. ממשרד הבריאות נמסר, כי בתום חקירה אפידמיולוגית הוחלט כי השלושה אינם צריכים להיכנס לבידוד.

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הודיע אמש על כניסתו לבידוד. ממשרדו נמסר, כי בשבועיים האחרונים הוא פגש פעמיים במפקד מג"ב, אולם לא שהה בקרבתו באופן המחייב בידוד על פי הכללים הנהוגים: "יחד עם זאת, ובמטרה למזער סיכונים, הוחלט בעצה אחת עם מנכ"ל משרד הבריאות כי השר אוחנה ייכנס לבידוד עד ליום ראשון הבא. בנוסף, השר אוחנה ערך בדיקת קורונה במהלך סוף השבוע שתוצאתה שלילית. עם זאת, כאמור, השר אוחנה צפוי להישאר בבידוד כאמצעי זהירות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות".

בתוך כך, מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, וקצין בכיר נוסף מהפיקוד נכנסו לבידוד, וזאת לאחר שנכחו בשבוע האחרון באירוע בו השתתף חולה קורונה מאומת. מדובר צה"ל נמסר כי ‏השניים ישהו בבידוד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות; הם חשים בטוב, אינם סובלים מתסמינים, וייבדקו בזמן הקרוב.

בבית הדיור המוגן "פאלאס" בתל אביב אובחנו בסוף השבוע 11 דיירים כחולי קורונה. ממשרד הבריאות נמסר, כי "במסגרת תוכנית הדיגומים של 'מגן אבות ואמהות', ולאחר שזוהתה הדבקה של מטופל, בוצע דיגום מלא של הדיירים. מקור ההדבקה זוהה, ומדובר במטפלת של אחד הדיירים. לעת עתה כל הדיירים מרגישים בטוב, ונכנסו לבידוד בבתיהם על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה. במקביל בוצעה התערבות של לשכת הבריאות המחוזית לתיחקור אפידמיולוגי. במסגרת תוכנית 'מגן אבות' יבוצעו בדיקות נוספות בימים הקרובים".

תגיות:אמיר אוחנהמג"בנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה