חדשות בארץ

ביקורת על נתניהו שנעדר מהטקס לחללי צוק איתן. גנץ: "חבל שלא הגיע"

שמחה גולדין, אביו של הדר, אמר כי בעוד ש"אנחנו מציינים היום שש שנים של מחדל מתמשך, ראש הממשלה בחר לא להיפגש עם המשפחות השנה כי אין לו מה לומר לנו". בהמשך נמסר ממשרד ראש הממשלה כי הוא ומתאם השבויים והנעדרים מקיימים "קשר שוטף" עם משפחות השבויים והנעדרים

נתניהו בנאומו המוקלט לטקסנתניהו בנאומו המוקלט לטקס
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר הערב (חמישי) מהטקס לזכר חללי צוק איתן. מלשכתו נמסר כי הסיבה לכך נובעת מהימשכות הדיונים בקבינט הקורונה, אולם שר הביטחון בני גנץ, שהשתתף באירוע, ציין בנאומו כי הוא בא מאותה ישיבה וכי "חבל שלא הספיק להגיע". לדברי גנץ, נתניהו "ניסה לתמרן ולנהל את ישיבת הקורונה".

החלטת נתניהו ספגה ביקורת חריפה מהמשפחות השכולות, שטענו כי ראש הממשלה מעדיף שלא לפגוש בהם. שמחה גולדין, אביו של הדר, אמר כי בעוד ש"אנחנו מציינים היום שש שנים של מחדל מתמשך, ראש הממשלה בחר לא להיפגש עם המשפחות השנה כי אין לו מה לומר לנו".

במקום זאת, נתניהו שלח נאום מוקלט לטקס, שבו התייחס למאמצים להשבת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין והישראלים השבויים בידי חמאס. "כשאנו רואים חלון הזדמנויות אנחנו נותנים לו סיכוי", אמר. בהמשך נמסר ממשרד ראש הממשלה כי הוא ומתאם השבויים והנעדרים מקיימים "קשר שוטף" עם משפחות השבויים והנעדרים. נתניהו נפגש עם משפחת שאול לפני כשבועיים, וצפוי להיפגש עם משפחת גולדין ומשפחות מנגיסטו ואסייד בקרוב. עוד נמסר כי לפני מספר ימים נפגשו ראש המל"ל מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים עם משפחת גולדין.

בטקס השתתף נשיא המדינה ראובן ריבלין, שאמר בנאומו כי "חמאס ממשיך לפעול כדי לפגוע בשגרת החיים ובחוסן שלנו. חמאס מוסיף לאיים על שלומם של תושבי עוטף עזה ולהחזיק בגופותיהם של לוחמי צה"ל סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול ז"ל, ובאברה מנגיסטו והישאם א-סייד שבויים, חסרי ישע. חמאס גם ממשיך להחזיק במיליון תושבי הרצועה כבני ערוכה לקיום משאלותיו הרצחניות האכזריות". לאחר הטקס צפוי הנשיא לבקר את משפחות גולדין ושאול, כמו גם שאר המשפחות השכולות, שנמצאות במאהל המחאה ליד הר הרצל.

תגיות:צוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה