חדשות בארץ

אחדות נדירה בין פת"ח לחמאס: "מדברים על מאבק משותף בשטח נגד ישראל"

אל-עארורי, שדבריו הועברו מבירת לבנון, רמז למאבק מזוין נגד ישראל וקרא להנהגה בישראל שלא להמעיט בחשיבות "הנחישות שלנו ובהתנגדות לתוכנית הסיפוח". רג'וב אמר כי בפת"ח פועלים בשיתוף פעולה עם חמאס לפתח את כל האמצעים באמצעותם יפתרו את הסוגיות המדיניות וכי "אנחנו מסכימים על מנגנונים דמוקרטיים, לא נחזור לעבר"

 רג’וב ואל-עארורי בהצהרה המשותפת רג’וב ואל-עארורי בהצהרה המשותפת
אא

ארגוני הפת"ח וחמאס הודיעו היום (חמישי) על שיתוף פעולה במאבק נגד יוזמת הסיפוח של ישראל בשטחי יהודה ושומרון. מדובר באיחוד כוחות נדיר של שני הארגונים, שנחשבים בזמני שגרה ליריבים פוליטיים. בכיר פת"ח, ג'יבריל רג'וב, אמר בוועידה מקוונת עם סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי כי הם "מדברים על מאבק משותף בשטח". רג'וב קרא לכלל הפלגים הפלסטיניים לראות את שיתוף הפעולה בין חמאס לפת"ח כ"הזדמנות היסטורית למאבק משותף במטרה להקים מדינה פלסטינית ולהתנגד לכיבוש הישראלי". הוא הוסיף כי "אין לנו אף אויב מלבד ישראל". במפגש השתתף גם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, שספג ביקורת חריפה מהליכוד שכינתה את המהלך "שפל נוסף" מצד "האיש שאתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה".

אל-עארורי, שדבריו הועברו מבירת לבנון, רמז למאבק מזוין נגד ישראל וקרא להנהגה בישראל שלא להמעיט בחשיבות "הנחישות שלנו ובהתנגדות לתוכנית הסיפוח". יו"ר הרשימה המשותפת הוסיף כי פיוס בין הפלגים הוא "צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש ובכינון אפרטהייד". רג'וב ואל-עארורי בירכו אותו על דבריו.

הפגנות פלסטינים נגד תוכנית הסיפוחהפגנות פלסטינים נגד תוכנית הסיפוח

בכיר הפת"ח אמר כי הוא "בטוח בכוונות תנועת חמאס, ואני יודע שהם בטוחים בכוונותיה של פתח. אבו מאזן יצא במסר לכלל הפלסטינים, מחמאס ומפתח, שיש צורך בשיתוף פעולה כדי להתמודד עם האירוע ההיסטורי. העם הפלסטיני מצפה שהפגישה הזו תהווה את הפנייה לדרך של שיתוף פעולה ואחדות". הוא הוסיף כי ארגון הטרור העזתי הוא "שותף מלא של פתח בהתמודדות עם הסיפוח" וכי "אנחנו רוצים לפתוח דף חדש ולהוות דוגמה לעם, לאסירים ולשהידים".

עוד אמר רג'וב אמר כי בפת"ח פועלים בשיתוף פעולה עם חמאס לפתח את כל האמצעים באמצעותם יפתרו את הסוגיות המדיניות. "אנחנו מסכימים על מנגנונים דמוקרטיים, לא נחזור לעבר. אנחנו משפחה אחת, המטרה שלנו אחת והדרך שלנו היא רק לטובת העם הפלסטיני", אמר.

אל-עארורי אמר בנאומו כי "אם הכיבוש יממש את הסיפוח זה דבר מסוכן. התיאבון של הכיבוש יתחיל להתפתח ויתחילו לספח עוד אדמות". אל-עארורי גם ציין שהישראלים נהיו "ימניים יותר".

תגיות:חמאספת"חסיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה