חדשות בארץ

דרמה בתעשייה האווירית: המנכ"ל התפטר, 900 עובדים יישלחו הביתה

לפי ההנהלה, משבר הקורונה הוביל את הדירקטוריון על נקיטה בשורת מהלכים נדרשים במטרה להתאים את הוצאות החברה, לרבות הוצאות השכר, לירידה אפשרית בהיקפי פעילותה. בוועד העובדים הבטיחו להילחם בהחלטה

מתחם התעשייה האווירית בתערוכת התעשיות הבטחוניות (צילום: סער יעקב, לע"מ)מתחם התעשייה האווירית בתערוכת התעשיות הבטחוניות (צילום: סער יעקב, לע"מ)
אא

דירקטוריון התעשייה האווירית הודיע היום (רביעי) על כוונתו לפטר 900 מעובדיו (כ-20%), בעקבות מה שהיא כינתה "בחינה שוטפת של השפעת משבר הקורונה על קוויה העסקיים" של החברה. בוועד העובדים מסרו כי ההנהלה לא עדכנה אותם בהחלטה הדרמטית, וכי בכוונתם "לצאת במלחמה".

לפי ההנהלה, משבר הקורונה הוביל את הדירקטוריון על נקיטה בשורת מהלכים נדרשים במטרה להתאים את הוצאות החברה, לרבות הוצאות השכר, לירידה אפשרית בהיקפי פעילותה. "במסגרת זאת, הנחה דירקטוריון החברה את ההנהלה, להכין תוכנית התייעלות לחטיבת התעופה שתתאים את מבנה כוח האדם לצמצומים הנחזים בהכנסות החטיבה", נמסר. נכון למועד זה, טרם הוגשה כל תכנית כזו לדירקטוריון.

בד בבד, היום הודיע מנכ"ל החברה, נמרוד שפר, על התפטרותו כעבור שנתיים מכניסתו לתפקיד. הוא שירת במשך 36 שנה כטייס קרב בחיל האוויר, ובתפקידו האחרון כיהן כראש אגף התכנון בצבא בדרגת אלוף. בינואר 2018 הוא הצטרף לתעשייה האווירית כסמנכ''ל אסטרטגיה ומחקר, ולאחר חצי שנה בלבד הוא נבחר לתפקיד המנכ"ל.

יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, הודיע כי "לא ייתן יד לשליחת 900 עובדים לרחוב בתקופה של משבר תעסוקה". לדבריו, הנהלת התעשייה האווירית רוצה לסגור קווים שאינם רווחיים ואינם הפסדיים כדי לעמוד ביעדי הרווח המתוכננים, בעוד ש"כל העולם מהדק חגורה ולתעשייה האווירית יש מספיק משאבים לעבור את משבר הקורונה בלי שהעובדים יישלחו הביתה לרעוב ללחם, ולשוק עבודה שלא מציע להם אלטרנטיבה".

כץ הוסיף כי "ארגון העובדים הסכים להוציא עובדים לחופשה כפויה בשיא משבר הקורונה, אבל לא נאפשר פיטורים. החברה נכנסה למשבר עם איתנות פיננסית ואין הצדקה לפיטורים האלה. נצא למאבק שאין כדוגמתו כדי למנוע אותם. בזמן שחברות פרטיות נאבקות לשמור על העובדים במשבר, חברה ממשלתית מבוססת לא יכולה לפטר עובדים מנוסים, וחסרי תחליף ליכולות המקצועיות והביטחוניות של התעשייה האווירית".

תגיות:התעשייה האוויריתקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה