חדשות בארץ

חשש לירי טילים בעקבות הסיפוח: אשקלון פותחת מקלטים

עם תום הערכת המצב שהתקיימה בעירייה הוחלט לבצע כבר ביממה הקרובה ביקורת מקלטים ומיגוניות בכל העיר. לדברי ראש העיר, המהלך נעשה על אף העובדה שאין כרגע התרעה קונקרטית: "אני סומך על ממשלת ישראל שתדע לתת הפעם מענה ראוי לארגוני הטרור בעזה, כפי שהובטח לנו בעבר"

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ברקע ההכרזה הצפויה על סיפוח התנחלויות ביהודה ושומרון הורה היום (רביעי) ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, על פתיחת מקלטים ציבוריים לתושבים. זאת, ברקע ההיערכות להסלמה ביטחונית והתחדשות ירי הטילים מעזה לעבר שטח ישראל, שעות לאחר שהזרועות הצבאיות ברצועת עזה, ככל הנראה אלו המשתייכות לחמאס, ביצעו במהלך הלילה שיגור של מטח רקטות לעבר הים. בהודעה מטעם העירייה נאמר כי הם נערכים "לכל תרחיש". ראש העיר הוסיף כי בעירייה מתייחסים "במלוא הרצינות" לאיומים של ארגוני הטרור בעזה לחדש את הירי לשטח ישראל.

גדודי חמאס ברפיח, באפריל (צילום: פלאש 90)גדודי חמאס ברפיח, באפריל (צילום: פלאש 90)

עם תום הערכת המצב שהתקיימה בעירייה הוחלט לבצע כבר ביממה הקרובה ביקורת מקלטים ומיגוניות בכל העיר. לאחר הביקורת יפתחו עוד הלילה כלל המקלטים והמיגוניות הפזורים ברחבי העיר. עשרים מקלטים שהותקנה בהם מערכת פתיחה מרחוק יישארו סגורים וייפתחו באמצעות המוקד העירוני, בלחיצת כפתור, במידת הצורך. גלאם הדגיש המהלך לפתיחת המקלטים נעשה על אף העובדה שאין כרגע התרעה קונקרטית. "אני סומך על ממשלת ישראל שתדע לתת הפעם מענה ראוי לארגוני הטרור בעזה, כפי שהובטח לנו בעבר", אמר בתום הערכת המצב.

על פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, השיגור ההפגנתי הלילה כלל מטח של כ-20 רקטות, במטרה לאותת לישראל על כוונות הזרועות הצבאיות ברצועה, במידה ותכריז על סיפוח שטחים בגדה המערבית. עם זאת, בצה"ל הבהירו כי כלל לא זוהו שיגורים הלילה.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר כי "ההכרזה הישראלית על סיפוח היא הכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. האויב עוד יתחרט על ההחלטה שלו. לא נשב בשקט על המהלך". לדבריו, "אנחנו לא נדבר הרבה – אלא רק נגיד כמה מילים מאוד ברורות שהכיבוש צריך להבין".

"ההתנגדות מחשיבה את הסיפוח כהכרזת מלחמה, אנחנו נגן על העם שלנו ואנחנו נביס את האויב", הוסיף אבו עוביידה. בהמשך דבריו הוא התייחס לסוגיית האסירים הביטחוניים והודיע כי השגת עסקה חדשה היא בראש סדר העדיפויות של הארגון, אך "לא נתפשר על שחרור המנהיגים שלנו".

תגיות:אשקלוןחמאססיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה