חדשות בארץ

משבר בקואליציה: כץ איים על כחול לבן בבחירות אם תתנגד לתקציב חד-שנתי

כץ אמר בשיחה עם כתבים כי "לא להעביר עכשיו תקציב זה חוסר אחריות", וקרא לכלל השותפות בקואליציה לקדם תקציב לשנת 2020 בלבד ומיד לאחר מכן להתחיל לדון בתקציב לשנת 2021. הוא אף ציין כי שוחח בנושא עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שתומך לטענתו בעמדתו בעניין תקציב חד-שנתי, "מתוך ראייתו כשר אוצר לשעבר"

כץ בתדרוך, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)כץ בתדרוך, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כץ הזהיר היום (רביעי) את כחול לבן כי אם תתנגד לאישור תקציב חד-שנתי עד סוף החודש הבא, הדבר יוביל לפירוק הקואליציה והליכה לבחירות נוספות. כץ אמר את הדברים בדיון סגור עם ראשי אגפים במשרד האוצר, במהלכו איים על שר המשפטים אבי ניסנקורן מכחול לבן, שהודיע כי לא יתמוך בחוק התקציב שמקדם הליכוד. זאת, ברקע עימות חריף בין כחול לבן לליכוד על סוגיית אישור תקציב חד-שנתי, שבליכוד טוענים כי הוא חיוני בשל משבר הקורונה שדורש התאמה לטווח קצר ולא יכול להיות מתוכנן לפרק זמן של שנתיים. בכחול לבן מזכירים כי ההסכם הקואליציוני, שעליו הוקמה ממשלת האחדות, מחייב את השותפות להעביר תקציב דו-שנתי עד ל-24 בספטמבר. במקרה של אי-הסכמה על חוק התקציב הכנסת מתפזרת באופן אוטומטי.

כץ אמר בשיחה שקיים עם כתבים בלשכתו כי "לא להעביר עכשיו תקציב זה חוסר אחריות", וקרא לכלל השותפות בקואליציה לקדם תקציב לשנת 2020 בלבד ומיד לאחר מכן להתחיל לדון בתקציב לשנת 2021. "המשרד עובד כרגע חד משמעית על תקציב חד-שנתי, כך גם הנחה ראש הממשלה", אמר. "הצגנו בפניו שינויים מבניים ומציגים בפניו מחר את התקציב עצמו. אנחנו פועלים לגבש תקציב אחראי, תקציב שבו גם יהיה דגש על דברים מחוללי צמיחה. אני מצפה שהמערכת הפוליטית תתנקה משיקולים פוליטיים ותתמקד בהעברת התקציב".

לפיד במליאה, בפברואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד במליאה, בפברואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר האוצר התייחס לעמדת כחול לבן המתנגדת לתקציב במתכונת הנוכחית ואמר כי נפגש עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שהוא "רואה בו שותף". הוא אף ציין כי שוחח בנושא עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שתומך לטענתו בעמדתו בעניין תקציב חד-שנתי, "מתוך ראייתו כשר אוצר לשעבר". זמן קצר לאחר מכן אישר לפיד כי נועד עם שר האוצר. לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שום גורם רציני לא יכול לבנות תוכנית כלכלית אמינה עד סוף 2021, פשוט כי אין דרך לדעת איך תיראה הכלכלה הישראלית והעולמית עד אז. יש להעביר תקציב לחודשים הקרובים ואז לקיים הערכת מצב נוספת. תקציב דו-שנתי יגרום לפגיעה מהותית בכלכלה, במעמד הביניים, ובציבור העובדים". 

מאידך, שר התיירות אסף זמיר (כחול לבן) הדגיש בחשבון הטוויטר שלו כי "אף אחד לא מדבר עכשיו על תקציב לשנתיים" וכי המחלוקת בקואליציה היא סביב השאלה אם מעבירים תקציב לרבעון או לחמישה רבעונים. "האפשרות הראשונה, מעבר להיותה מנוגדת להסכם קואליציוני שנחתם ממש לאחרונה, פשוט פחות סבירה והגיונית", הסביר.

תגיות:ישראל כץכחול לבןחוק התקציב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה