חדשות בריאות

ארה"ב: שיא במספר הנדבקים היומי – "חשש ל- 100 אלף מקרים חדשים ביום"

בשימוע שנערך בוועדת הבריאות של הסנאט, הביע ראש המרכז למחלות זיהומיות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י, דאגה מהזינוק בשיעורי התחלואה: "המספרים מדברים בעד עצמם, לא אופתע אם נעלה ל- 100 אלף מקרים חדשים ביום"

(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

ראש המרכז למחלות זיהומיות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הביע אמש (שלישי) את חששו כי מספר הנדבקים החדשים בקורונה ברחבי המדינה עלול לעלות ל- 100 אלף ביום. פאוצ'י אמר את הדברים במהלך שימוע בפני ועדת הבריאות, חינוך ועבודה של הסנאט, על רקע הזינוק שחל בימים האחרונים בנתוני התחלואה.

ביממה האחרונה נרשם שיא חדש במספר החולים החדשים שאובחנו בארצות הברית – יותר מ- 46 אלף. מניין הנדבקים החדשים בארצות הברית עומד כעת בממוצע על כ- 40 אלף ליום – זינוק של יותר מ- 40% מאז השבוע שעבר, וקרוב ל- 100% מאז אמצע חודש מאי . על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, העלייה החדה בולטת בעיקר במדינות שהיו הראשונות להכריז על הקלות בהגבלות, ביניהן פלורידה וטקסס. מתחילת התפרצות המגפה, אותרו ברחבי ארצות הברית כ- 2.7 מיליון נדבקים וכ- 130 אלף מתים.

פאוצ'י, החבר בכוח המשימה של הבית הלבן למאבק בנגיף הקטלני, אמר כי הוא מודאג מאוד לנוכח העלייה הניכרת בשיעורי התחלואה: "המספרים מדברים בעד עצמם. אנחנו לא יכולים להתמקד רק באזורים בהם יש עלייה, כל המדינה בסכנה. יש לנו כבר יותר מ- 40 אלף מקרים חדשים בכל יום. לא אופתע אם נעלה ל- 100 אלף ביום, במידה ולא יהיה שינוי כיוון".

בנוגע למאמצים למציאת חיסון לנגיף, ציין פאוצ'י כי "אין ערובה" שארצות הברית תצליח לפתח חיסון "בטוח ואפקטיבי". עם זאת, הוא הביע "אופטימיות זהירה" כי תמונת המצב בנוגע לחיסון תתברר במהלך החורף הקרוב: "אני מקווה שיהיו מנות זמינות בתחילת השנה הבאה".

בימים האחרונים הוטחה ביקורת בנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, גם בקרב חברי המפלגה הרפובליקנית, בשל סירובו לעטות מסכה בפומבי. יו"ר הוועדה, הסנאטור הרפובליקני למאר אלכסנדר, קרא לציבור להישמע להנחיות המרכז לבקרת ומניעת מחלות, לפיהן יש לעטות מסכה, והביע צער על כך שהסוגיה הפכה פוליטית: "הצעתי לנשיא לעטות מסכה מעת לעת, גם כאשר ברוב המקרים הוא לא נדרש לכך. לנשיא יש מעריצים רבים, הם ילכו אחריו".

תגיות:ארצות הבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה