עובדות שלא ידעתם

הידעתם איך נוצר גל של דבורים?

איך מנגנים על כוס, למה קר לנו באצבעות, ואיזה עכביש שורק? 7 עובדות מפתיעות שאולי לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם מתי נוצרת סופת ברקים? סופות ברקים מתרחשות לא בחורף, אלא דווקא בעונות המעבר – ובימים חמים ושרביים. הסופות נוצרות מעננים מפותחים מאוד, והן אמנם יפהפיות – אך הן גם מסוכנות מאוד.

הידעתם ממה נגרם אולקוס? אולקוס, או כיב, הוא חור בשכבת הציפוי של איברים כמו קיבה או תריסריון. הוא גורם לכאבים קשים אצל מי שלוקה בו. במשך שנים חשבו שהאולקוס נגרם ממזון חומצי וחומרים חומציים אחרים, אך לקראת סוף המאה ה-20 התברר שמדובר בחיידק בשם הליקובקטר פילורי, והוא האשם ביצירת הכיב.

הידעתם שקבוצת דבורים יוצרת "גל"? כאשר דבורים מזהות תוקפים, הן יוצרות באופן קבוצתי מעין גל גדול ומאיים, אשר מרתיע את התוקפים. המטרה היא להפחיד אותם במקום לתקוף – משם שכידוע, דבורה שעוקצת – מתה מיד. גל יכול להיות מורכב מאלפי דבורים, והוא אכן מאיים ומרתיע תוקפים.

הידעתם איך אפשר לנגן על כוס? כאשר ממלאים כוס או כלי עגול במים, ניתן ליצור צליל מרהיב באמצעות הרטבת האצבע ושפשופה על שפת הכוס. גדלים שונים של כוסות וכמויות שונות של מים יוצרים צלילים בגבהים ובטונים שונים.

הידעתם מאין מגיע הצבע הכחול של האגם באוסטרליה? האגם של הר גמביר באוסטרליה משנה את צבעו מהאפור החורפי – לכחול טורקיז יפהפה בקיץ. האגם יושב על לוע של הר געש, והסידן הפחמתי שבמים מגיב לחום הקיצי ויוצר את הצבע הייחודי.

הידעתם למה קר לנו באצבעות? כאשר מזג האוויר קר, הגוף דואג, בחסד ה', לשמור על האיברים החיוניים – הלב, המוח, הריאות וכן הלאה. לכן זרימת הדם מתגברת באזורים אלה, ונחלשת בקצוות הרחוקים של הגוף, שהם גם חיוניים פחות לחיי האדם.

הידעתם איזה עכביש שורק? הטרנטולה היא אחד מסוגי העכבישים הגדולים ביותר בעולם, והיא מסוגלת לטרוף גם בעלי חיים קטנים – לטאות, עכברים וכדומה. הטרנטולה ארסית, אך הארס שלה אינו קטלני לבני אדם. אחת התכונות הנוספות הייחודיות לטרנטולה, היא העובדה שהיא משמיעה צליל של שריקה.

תגיות:עכבישעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה