חדשות כלכלה

פניית הפרסה של רשות המסים: תחזיר הזכאות למענקים ל-5,170 עצמאים

לטענת הרשות, שלילת המענק ב-5,170 מהמקרים נבעה, בין היתר, מבדיקת נתוני הדיווח למע"מ, "כך שבכל המקרים בהם דווחה הכנסה מעסק לשנת 2018 ולא נמצא לגביהם דיווח מקביל למע"מ, בוצעה שלילת זכאות"

מאת העצמאים מול משרד האוצר, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מאת העצמאים מול משרד האוצר, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

רשות המסים הודיעה הערב (שלישי) כי תחזיר את הזכאות למענקים לעצמאים, ש-5,170 מהם התבשרו אמש כי זכאותם נשללה בפעימה הראשונה והשנייה ונדרשו להחזיר את הכספים שקיבלו. בהודעה נאמר כי התיקון בא בשל "עדכון דו"חות ותיקוני שומות", בעקבותיו הוחלט על השבת המצב לקדמותו. עם זאת, ב-1,343 מקרים אחרים הסירוב יישאר בעינו, אולם הרשות לא תפעל "בשלב זה" לגביית המענק שכבר הועבר למגישי הבקשה.

לפי נתוני רשות המסים, במסגרת המהלך להענקת תקציב סיוע לעצמאים נמצאו 14,477 מקרים בהם הם הוכרו כזכאים חדשים למענק, או שהוגדל סכום המענק ששולם להם. סך הכול שולם במסגרת זו סכום של 40 מיליון שקל.

לטענת הרשות, שלילת המענק ב-5,170 מהמקרים נבעה, בין היתר, מבדיקת נתוני הדיווח למע"מ, "כך שבכל המקרים בהם דווחה הכנסה מעסק לשנת 2018 ולא נמצא לגביהם דיווח מקביל למע"מ, בוצעה שלילת זכאות". עוד נכתב  כי לאחר בחינה של "קריטריונים נוספים", הוחלט להשיב את המצב לקדמותו והודעה בעניין תשלח למגישי הבקשות. שווי המענקים שהוחזרו עד כה נאמדים ב-22 מיליון שקל.

"ביתר 1,343 המקרים בהם נשללה הזכאות, לא נעשה שינוי בהחלטה, שכן, בהתאם לעדכון נתונים בשומות, שנעשה מאז תשלום המענק, נמצאו מקרים אלו כבלתי זכאים, על פי הקריטריונים לזכאות", הוסבר. במקרים אלו המענקים היו בהיקף של 5 מיליון שקל. ברשות המסים הבהירו כי במקרים רבים ישנה חפיפה בין הזכאים לפעימה הראשונה והשנייה, ומשכך מספר המקרים המדווחים אינו משקף את מספר העצמאים אלא את מספר המענקים ששולמו.

תגיות:קורונהרשות המסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה