חדשות בארץ

האם הרובוט הזה יפתור את בעיית המחסור בבדיקות קורונה?

לדברי ד"ר פרץ, ברובוט ניתן לבדוק סטים של 96 דגימות בכל סבב בדיקה: "מעבר לבדיקות הקורונה, לרובוט החדש יש אפליקציות רבות והוא יכול לבצע בדיקות מולקולריות בתחומים מגוונים כמו בדיקות שפעת ועוד"

רובוט חדש לבדיקות קורונה בפדה-פוריהרובוט חדש לבדיקות קורונה בפדה-פוריה
אא

בית החולים פדה-פוריה השיק היום (שלישי) רובוט "חדש ומתקדם" שעשוי להעלות את תפוקת בדיקות הקורונה ל-1,200 ביממה, לצד קיצור תהליך הבדיקה לשלוש שעות בלבד. לפי המרכז הרפואי, עלותו של הרובוט, שסופק בשבוע שעבר על ידי משרד הבריאות, נאמדת בכ-900 אלף שקל.

מעבדת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)מעבדת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

בבית החולים אמרו כי הרובוט החדש מבצע חלק מתהליך הבדיקה ללא מגע יד אדם, באופן שיאפשר להגביר את קצב התפוקה במעבדת הקורונה ל-1,200 בדיקות ביממה. ד"ר אבי פרץ, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומעבדת הקורונה, אמר כי "המעבדה שלנו פעילה 24 שעות ביממה לאורך כל השבוע. גם לפני שקיבלנו את הרובוט החדש הגענו לתפוקה מאד גבוהה של 700 בדיקות ביממה". לטענתו, זמן ממוצע להפקת תוצאות היה עד כה כ-7 שעות, וכעת הוא יצומצם לטווח של 3 שעות.

ד"ר הגר מזרחי, המנהלת בפועל של המרכז הרפואי, ציינה כי הכנסת הרובוט החדשני וגיוס תרומה לבניית מעבדה נוספת הם חלק מ"שורה של צעדים שאנחנו מקדמים ברוח חזון המרכז הרפואי ובשאיפה להמשיך לשפר ולפתח שירותים רפואיים איכותיים לתושבי הצפון".  לדברי ד"ר פרץ, ברובוט ניתן לבדוק סטים של 96 דגימות בכל סבב בדיקה. "מעבר לבדיקות הקורונה, לרובוט החדש יש אפליקציות רבות והוא יכול לבצע בדיקות מולקולריות בתחומים מגוונים כמו בדיקות שפעת ועוד", הוסיף.

בהודעת בית החולים נמסר כי מעבדת הקורונה בפדה-פוריה מבצעת מאות בדיקות ביום, ומעבר לבדיקות הנלקחות עבור מטופלים במרכז הרפואי, מתקבלות דגימות גם ממד"א ומקופות החולים.  עד כה בוצעו במרכז הרפואי למעלה מ-20,000 בדיקות.

תגיות:בדיקות קורונהבית החולים פוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה