חדשות בארץ

גנץ וניסנקורן מגנים את נתניהו: המתקפה על מנדלבליט פוגעת בדמוקרטיה

גנץ אמר כי הוא נותן "גיבוי מלא" להחלטת מנדלבליט שלא לאשר לנתניהו לקבל מימון להגנתו המשפטית בסך עשרה מיליון שקל ממקורבו ספנסר פרטרידג'. לדבריו, היועמ"ש, כמו גם מערכות אכיפת החוק, "ימשיכו למלא את תפקידם ללא מורא, במקצועיות ובנחישות"

גנץ ומנדלבליט בסיור במשרד המשפטים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ ומנדלבליט בסיור במשרד המשפטים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ גינה היום (שלישי) את המתקפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. גנץ אמר כי הוא נותן "גיבוי מלא" להחלטת מנדלבליט שלא לאשר לנתניהו לקבל מימון להגנתו המשפטית בסך עשרה מיליון שקל ממקורבו ספנסר פרטרידג'. לדבריו, היועמ"ש, כמו גם מערכות אכיפת החוק, "ימשיכו למלא את תפקידם ללא מורא, במקצועיות ובנחישות". הוא הבהיר שהחלטתו להקים ממשלת אחדות עם הליכוד נבעה ממשבר הקורונה "ובזה יש לעסוק".

זמן קצר לאחר מכן הוציא שר המשפטים אבי ניסנקורן הודעה חריפה יותר נגד נתניהו ואנשיו, שלפיה "מנדלבליט לא רודף אף אחד, הוא מבצע את תפקידו. מתקפה על שומרי הסף פוגעת בדמוקרטיה, והחלשתה תפגע בזכויות של כל אזרח במדינה".

נתניהו, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

החלטתו של מנדלבליט לדחות את בקשת ראש הממשלה לקבלת מימון ממקורבו איל ההון הגיעה בעקבות פנייה אליו מוועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה, שדנה בנושא בחודש שעבר. מנדלבליט הסביר שבאופן עקרוני, כל טובת הנאה שניתנת לראש ממשלה מכוח היותו עובד ציבור הינה אסורה בחוק. עם זאת, הוא סייג את האיסור למקרים בהם מערכת היחסים בין השניים או טיב המתנה שונים מהמצב הנוכחי. לדבריו, במקרה שהובא לוועדה "לא ניתן לקבוע כי קבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד מר פרטרידג' אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור".

נתניהו מסר בתגובה להחלטת מנדלבליט כי "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין". ההודעה החריגה בחריפותה אומנם לא נאמרה על ידי ראש הממשלה עצמו, אך היא שותפה על ידו ברשתות החברתיות. בתגובה טענו מקורביו ש"ניגוד העניינים" של היועץ המשפטי לממשלה "זועק לשמיים", שכן "ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה - וביד שנייה הוא עושה הכול כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

עוד נטען בהודעה מטעם נתניהו כי מנדלבליט העמיד לדין את ראש הממשלה בהאשמות "מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים". זאת, כשבמקביל, כך לפי ההודעה, "מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה. שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה".

תגיות:בני גנץאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה