חדשות בריאות

בר מצווה בצל הקורונה: הוראתו המפתיעה של הרב משה הלל הירש תרגש גם אתכם

בשעת ליל מאוחרת, הטלפון מצלצל ומי על הקו? לא פחות מאשר ר' משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקה, וזו היתה תשובתו המפתיעה

  • ח' תמוז התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הורים של נער בר מצווה שיגרו לרב משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקה, שאלה בפקס, ונדהמו למשמע תשובתו. הנושא היה התלבטותם של ההורים האם לשלוח את הנער, העתיד לחגוג בר מצווה לאחר תשעה באב, לתלמוד התורה ולתפילות בבתי הכנסת. החשש הוא שהילד יידבק חלילה בנגיף הקורונה, או יחויב בבידוד – והחגיגה הצפויה תתבטל. ההכרעה היתה קשה, וההורים החליטו, כאמור, להתייעץ עם ראש ישיבת סלבודקה, הרב משה הלל הירש, ולשמוע את תגובתו.

כך מספר אביו של הנער, תושב טלז-סטון, ל'כיכר השבת': "בני מגיע למצוות לאחר תשעה באב, ובשל התפשטותו של נגיף הקורונה, "אשתי ואני חששנו שבגלל שהילד מסתובב בתפילות בבית הכנסת ובתלמוד תורה ובתקופה הזו, קורה שכמעט כל יום, נסגרת כיתה או בית ספר בגלל ילד שחלה, אז אנחנו חוששים שהוא יידבק והוא לא יוכל לחגוג את יומו הגדול.

"היה ויכוח בינינו האם לחשוש מזה ולא לשלוח אותו לתלמוד התורה משבועיים לפני הבר מצווה, וכן שלא יתפלל במניין - למרות שרק כעת התחיל להניח תפילין, או לשלוח אותו ללמוד תורה ולהתפלל במניין, תוך הקפדה על מסכות ושימוש באלכוג'ל".

האב מספר כי הם החליטו להתייעץ עם ראש ישיבת סלבודקה, רבי משה הלל הירש, ולעשות כפי עצתו. הם ניסחו את השאלה, ושיגרו אותה בפקס לראש הישיבה.

"אמש", מספר אביו של הנער, "בשעת ליל מאוחרת, הטלפון מצלצל ומי על הקו? לא פחות מאשר ר' משה הלל.

"וכך הוא אמר לי", מוסיף האב ומצטט את דברי הרב הירש: 'ראיתי את המכתב ששלחת לי, ואני חושב שרעייתך צודקת, ושבועיים לפני הבר מצווה שלא ילך לתלמוד תורה וכן שלא יכנס לבית כנסת בשום פנים ואופן'.

"אבל הרב, ככה לבטל אותו מלימוד תורה שבועיים, ומהניסיון שלי יהיה קשה ללמוד אתו בבית ולהעמיד לו סדר יום כמו שצריך?", שאל אביו של הנער את ראש הישיבה, ונדהם לשמע תשובתו:"אם אתה חושב על הרוחניות של הבן שלך, דע לך שאם חלילה יקרה לו משהו והחגיגה תצטרך להתבטל או להשתנות, העוגמת נפש שתהיה לילד, תגבה מחיר רוחני גדול הרבה יותר.

"אם תשמע לי, בשום פנים לא לשלוח לתלמוד תורה, ושלא ייכנס לבית כנסת". סיים הרב משה הלל הירש את דבריו.

חשוב לזכור כי זוהי הוראה פרטית, ולא ציבורית, אך ניתן ללמוד ממנה עד כמה גדולה ראייתו למרחוק של גדול בישראל, ועד כמה דקה רגישותו לרגשותיו של נער בר מצווה.

הרב זמיר כהן - תגליות מרגשות על עוצמת התפילין:

הרב זמיר כהן - סגולת התפילין:

הנער חגג בר מצווה - לא תאמינו כיצד הגיבו השכנים

תגיות:בר מצווהנגיף הקורונההרב משה הלל הירש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה