חדשות בריאות

דרעי: לוחץ לפתיחת בתי הכנסת אבל נמנע מללכת אליהם

שר הפנים מתח ביקורת חריפה על החלטת הממשלה להטיל בשבוע שעבר סגר על העיר אלעד, חרף העובדה שהוא עצמו היה בין תומכיה. לדבריו, "אני מקווה שיוכח היום ומחר, כשייצאו חולים מטבריה ואלעד, הסגר הזה יהיה מיותר לכולי עלמא"

דרעי בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי חשף היום (שני) כי למעלה מ-80% מחולי הקורונה החדשים הם צעירים ו-80% ויותר מהחולים הקשים הם מבוגרים. דרעי אמר את הדברים בישיבת סיעת ש"ס, במהלכה הוסיף כי "אם נדע לשמור שהמבוגרים לא יהיו חולים, אז אנחנו יכולים להמשיך לתפקד במשק וזה תלוי בנו".

דרעי, חבר בקבינט הקורונה שבאחרונה התפטר מתפקידו כפרויקטור ראשי לטיפול במגפה במגזר החרדי והערבי, אמר עוד כי הוא פועל לאישור פתיחת בתי הכנסת בקרב שרי הקבינט, על אף שהוא עצמו נמנע מהגעה אליהם. "אני לא הולך לבית כנסת. אני לא מתבייש לומר את זה, זה מצד 'ונשמרתם'. אני נאבק לפתוח את בתי הכנסת, אבל מי שנמצא בקבוצת סיכון לא צריך ללכת לבתי כנסת, לא ללכת לאירועים, רק למשפחה גרעינית", אמר. הוא טען כי "חלילה וחס" לסגור את בתי הכנסת, בעוד שחלק גדול מהמשק פתוח. "זה לא יעלה על הדעת", אמר, "אני שמח שזה ירד מסדר היום, זה לא יכול להיות. התבטאתי מאוד קשה על זה שבמצב הזה נסגור בתי כנסת".

הסגר באלעד, בשבוע שעבר (צילום:פלאש 90)הסגר באלעד, בשבוע שעבר (צילום:פלאש 90)

שר הפנים מתח ביקורת חריפה על החלטת הממשלה להטיל בשבוע שעבר סגר על העיר אלעד, זאת, חרף העובדה שהוא עצמו היה בין תומכיה. דרעי אמר כי הוא "מבין הכי הרבה" בנושא הקורונה וכי "בסוף, הדבר הכי מועיל למנוע הדבקה - זו הוצאת החולים", וכן ש"חבל שלא משתמשים בכלי הזה היום". לדבריו, "אני מקווה שיוכח היום ומחר, כשייצאו חולים מטבריה ואלעד, הסגר הזה יהיה מיותר לכולי עלמא".

עיריית אלעד עתרה ביום חמישי לבג"ץ בבקשה למתן צו ביניים נגד החלטת הממשלה להטיל סגר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בעתירה, שהוגשה בין היתר נגד ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הפנים אריה דרעי, מבקשת העירייה לקבוע דיון דחוף בנושא. לדברי העירייה, הסגר פוגע בתושבים, מבוסס על נתונים שגויים והוטל ללא תיאום עם רשויות העיר.

"החלטה זו ניתנה מבלי לקיים היוועצות עם העותרים ומבלי להתייעץ עם העירייה שעליה הוטל הסגר ועם ראש העיר, שעושה לילות כימים בטיפול במשבר הקורונה בעיר בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף והמשטרה", הוסבר בעתירה. "לא מתקבל על הדעת לשלול זכויות אדם בסיסיות ביותר של עשרות אלפי אנשים המתגוררים בעיר אלעד מבלי לקיים דיון עם פרנסי העיר".

לפי העירייה, ניתן היה לפנות את הנשאים בעיר למלוניות, על מנת לצמצם את הפגיעה ביתר התושבים הבריאים. "פרנסי העיר בחנו עם החולים עצמם ורובם ככולם נתנו את הסכמתם לכך, בעוד שהמשיבים לא דאגו לפתוח מחדש את המלוניות שעצרו את הגל הראשון", כתבו בעירייה. עוד נטען  כי משרד הבריאות מסתמך על נתונים לא מדויקים, עם פער משמעותי של כ-15%, בעת שהמליץ לממשלה להטיל סגר על העיר.

תגיות:אלעדאריה דרעיקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה