חדשות בארץ

גנץ: מה שלא קשור לקורונה יחכה. נתניהו: הסיפוח לא תלוי בך

גנץ הודיע בפתח ישיבת סיעת כחול לבן כי "מה שלא קשור לקורונה – יחכה". זאת, במקביל לדבריו של נתניהו שאמר כי נושא הסיפוח "אינו תלוי בכחול לבן, הם לא הגורם שיכריע לכאן ולכאן"

גנץ בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)גנץ בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) לסוגיית סיפוח יהודה ושומרון והודיע בפתח ישיבת סיעת כחול לבן כי "מה שלא קשור לקורונה – יחכה". זאת, במקביל לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר בישיבה הסגורה של סיעת הליכוד כי הנושא "אינו תלוי בכחול לבן, הם לא הגורם שיכריע לכאן ולכאן". נתניהו הוסיף כי "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקני שנמצא בישראל" וכי הדיונים על כך נעשים "בדיסקרטיות".

מוקדם יותר נפגש גנץ עם שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון אבי ברקוביץ' ועם שגריר ארה"ב בישראל, דייוויד פרידמן, עמם דן על עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. מקורות בכחול לבן אמרו כי גנץ אמר לשניים שמועד הסיפוח שקבעה הממשלה הוא איננו "תאריך קדוש". לפי גורמים בכחול לבן, הוא הבהיר כי "הדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה".

גנץ ונתניהו בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)גנץ ונתניהו בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לפי המקורות, גנץ אמר עוד לברקוביץ' ולפרידמן כי "לפני קידום מהלכים מדיניים, צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד". הוא הוסיף כי "אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא". לצד זאת, הוא הדגיש כי תוכנית השלום "היא מהלך היסטורי המהווה המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון". הוא ציין כי יש לקדם את התוכנית "מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים, ולהגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים באופן מידתי, אחראי והדדי".

בשבוע שאמר הודיע גנץ כי ידרוש להעניק זכויות שוות לפלסטינים החיים באזורים שצפויים לעבור לשליטה ישראלית. בניגוד חד לעמדתו הרשמית של ראש הממשלה ואנשיו, שר הביטחון אמר כי בכוונתו לקדם "צעדים הדדיים" מול הפלסטינים, בניסיון להתניע מהלך מדיני על בסיס תוכנית טראמפ, והאשים את הפלסטינים בקיפאון המדיני. לדבריו, "אם הם (הפלסטינים -א"פ) יבקשו לנהל משא ומתן רציני, אני מוכן להיות מחר בבוקר ברמאללה ולדון בכך".

נתניהו הצהיר בחודש שעבר כי תוכנית הסיפוח אינה כוללת אזרוח של תושבי האזור הפלסטינים. בריאיון לישראל היום נתניהו אמר כי היישובים הפלסטיניים בבקעה "יישארו כמובלעות פלסטיניות. אתה לא מספח את יריחו. יש מקבץ אחד או שניים. אתה לא צריך להחיל את הריבונות עליהם, הם יישארו נתינים פלסטינים אם תרצה. אבל השליטה הביטחונית היא גם על זה".

תגיות:בני גנץסיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה