חדשות בריאות

ברקע הזינוק בתחלואה: מבצע הבדיקות הסרולוגיות יוצא לדרך

קופות החולים יבצעו עשרות אלפי בדיקות סרולוגיות למבוטחים, שנועדו לבדוק האם פיתחו נוגדנים לקורונה על אף שלא חוו תסמינים, ובכך לבחון את היקף התפשטותו של הנגיף בארץ

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה, קופות החולים יחלו היום (שני) בביצוע הסקר הסרולוגי הנרחב הראשון בישראל. במסגרת הסקר, יציעו הקופות למבוטחים להשתתף בבדיקת דם, שתבדוק האם פיתחו נוגדנים לנגיף – עובדה שתעיד על כך שנחשפו אליו בעבר על אף שלא חוו תסמינים. הסקר נועד לבחון את היקף התפשטותו של הנגיף בארץ.

הקופות השונות צפויות לדגום למעלה מ- 70 אלף איש, כ- 20 אלף מתוכם חברי קופת חולים מכבי. כ- 35 אלף בדיקות נוספות יידגמו על ידי שירותי בריאות כללית, בכ- 480 מרפאות הנמצאות ביישובים שנבחרו על ידי משרד הבריאות לביצוע הסקר ומהווים מדגם של האוכלוסייה.

בכללית מסבירים, כי הרופאים במרפאות שבמדגם יציעו למטופלים, שהופנו לביצוע בדיקות דם, לעבור גם בדיקה סרולוגית, וזאת בהתאם לפרופיל הנסקרים שנקבע על ידי משרד הבריאות – התלוי בגיל, במקום המגורים ובמגדר. דגימת הדם הסרולוגית תילקח רק לאחר קבלת הסכמה של המטופל. לכל מי שיימצא חיובי לבדיקת הנוגדנים יומלץ לבצע גם בדיקת מטוש לאבחון קורונה, כדי לבדוק אם הנגיף עדין פעיל.

(סרטון: דוברות כללית, המעבדה המרכזית בתל אביב)

קבינט הקורונה יתכנס בצהריים, כדי לדון בהחמרת ההגבלות על הציבור בעקבות העלייה התלולה בתחלואה. הדיון החל אתמול, אך הופסק בעקבות התנגדות חריפה שהביעו שרים להמלצות שהציג משרד הבריאות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין כינס אמש מסיבת עיתונאים, בה הציג את המתווה שגיבש משרדו להתמודדות התפשטות הנגיף. בין הצעדים הכלולים במתווה – הגבלות על התכנסויות באולמות אירועים ובבתי כנסת. "ההמלצות כמובן לא נעימות", אמר, "אך הן מחויבות המציאות, על מנת לטפל בנגיף בשלב זה ולא להגיע למצב של סגר כולל על המשק. משמעות סגר שכזה היא נזק כלכלי אדיר מימדים לכל בית בישראל. המטרה שלנו היא מקסימום תועלת במינימום נזק".

תגיות:נגיף הקורונהבדיקות סרולוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה