חדשות בארץ

מועצת הכבלים והלוויין: הערוץ המיסיונרי יפסיק לשדר בישראל

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, אשר ביטון, קבע כי בניגוד לבקשה המקורית שהוגשה לאישור הערוץ "שלנו", התברר כי הוא פונה ליהודים עם תוכן נוצרי: "אין מקום להותיר את אישור הערוץ על כנו ולשדר מכוחו"

  • ו' תמוז התש"פ
(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

המועצה לשידורי כבלים ולוויין החליטה להפסיק את שידורי הערוץ הנוצרי "שלנו" בישראל, חודשיים לאחר תחילת שידוריו על ידי חברת הכבלים הוט. יו"ר המועצה, אשר ביטון, הודיע ביום חמישי האחרון על ההחלטה לחברה, וזו נדרשת להסיר את הערוץ משידוריה עד יום חמישי הקרוב. בהחלטת המועצה נקבע, כי הערוץ פונה ליהודים עם תוכן נוצרי, בניגוד לבקשה המקורית לאישור הערוץ בה נכתב כי הוא מיועד לאוכלוסייה הנוצרית.

בטרם קיבל את ההחלטה על הסרת הערוץ, קיים ביטון שימוע, במסגרתו מסרו הוט והערוץ את תגובותיהם. לאחר שעיין בתגובות, השיב ביטון כי אין במענים שניתנו כדי לסתור את הנכתב בשימוע, לפיו שידורי הערוץ אינם תואמים את האישור שנתן בחודש אפריל, ועל כן אין מנוס מהסרת הערוץ מלוח השידורים.

מבדיקת אגף הפיקוח של המועצה עלה, כי הערוץ אינו פונה לאוכלוסייה הנוצרית בישראל אלא דווקא ליהודים, ומשכך איפיון הערוץ כפי שהוגש במסמך הבקשה לאישורו אינו משקף את שידוריו. אגף הפיקוח מצא, בנוסף, כי גם אחרי פרסום השימוע, הערוץ ממשיך לפנות ליהודים.

ביטון קבע, כי יש פסול בכך שערוץ טוען בבקשה לקבלת אישור לשידוריו כי הוא מיועד לאוכלוסייה הנוצרית בישראל, ולאחר קבלת האישור מסתבר כי הוא פונה ליהודים במטרה להשפיע עליהם. הוא הבהיר, כי לא התכוון כלל לאשר בעצמו ערוץ הפונה ליהודים כאשר בבקשה, כאמור, נטען אחרת: "בין אם מדובר בהפרה של חובת ההגינות, בהסתרה מכוונת או בהחלטה לשנות את איפיון הערוץ לאחר שאושר – אין מקום להותיר את אישור הערוץ על כנו ולשדר מכוחו".

תגיות:המועצה לכבלים ולווייןערוץ מיסיונרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה