חדשות בארץ

קרבן הקורונה הצעיר ביותר: בת 19 מראס אל-עמוד

צעירה בת 19 שסבלה ממחלות רקע ונדבקה בקורונה – היא קרבן הקורונה הצעיר ביותר בישראל

  • ה' תמוז התש"פ
הדסה עין כרם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הדסה עין כרם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

צעירה בת 19, תושבת שכונת ראס אל-עמוד שבירושלים, מתה היום (שבת) בבית החולים הדסה עין כרם.

הצעירה סבלה מהשמנת יתר ומחלות רקע נוספות ונדבקה בנגיף הקורונה, ככל הנראה בחתונה שבה השתתפה. היא אושפזה לפני מספר ימים, מצבה הידרדר והיום, כאמור, נקבע מותה. הצעירה היא קרבן הקורונה הצעיר יותר בישראל. לאחר שנחשפו אליה במהלך ביצוע החייאות, מספר אנשי צוות בהדסה נכנסו לבידוד.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי "חולה צעירה בת 19 אשר סבלה ממחלות רקע קשות שכוללות יתר לחץ דם ריאתי ואי ספיקת לב, עם עודף משקל קיצוני עד כדי קושי בתנועה, נדבקה בקורונה עם עומס נגיפי מאסיבי. עם קבלתה לאשפוז בהדסה נזקקה מייד להנשמה. היא חוברה למכונת לב ריאות (אקמו) ולאחר כשבוע וחצי של טיפול מקסימלי היא נפטרה. משפחתה שליוותה אותה כל העת הייתה לצידה בעת פטירתה".

"החולה טופלה בכל הארסנל העומד לרשות בית החולים ובמסירות רבה על ידי הצוותים, כולל מערכת לב ריאות וגם טיפול במסגרת ניסוי קליני, במהלכו קיבלה טיפול בחיסון פאסיבי שמכיל גמאגלובלינים נגד הוירוס. קיימת הסתברות גבוהה שבשל העומס הויראלי, והצורך בהחייאות ממושכות מרגע קבלתה נדבקו מספר אנשי צוות שטיפלו בה. הם אותרו ובודדו כנדרש", נמסר מבית החולים.

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן הערב (מוצאי שבת) כי נכון לשעה 21:27 עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 23,421, עלייה של 621 חולים מאז העדכון אתמול בשעה 18:02. על פי משרד הבריאות, היום נוספו 365 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 317, עליה של נפטר 3 ביממה האחרונה.

41 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 23 מחוברים למכונות הנשמה (ירידה של 11.5%). עוד 55 חולים במצב בינוני. עד כה החלימו והשתחררו 17,002 חולים. מניין החולים בפועל עומד על 6,102 בניכוי הנפטרים ל"ע והמחלימים ב"ה. בבתי החולים מאושפזים 212 חולים. אתמול נערכו 16,551 בדיקות, עד לשעה זו היום בוצעו 9,156.

 

תגיות:נגיף הקורונההדסה עין כרם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה