חדשות בארץ

"חינך ולימד לערכים": אביו של נחשון וקסמן הי"ד הלך לעולמו

יהודה וקסמן, אביו של לוחם צה"ל נחשון וקסמן הי"ד שנחטף ונרצח בידי מחבלים, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אחרי הרצח הנורא, יהודה בחר בחיים – חינך ולימד לערכים, לתורה ולאהבת העם והארץ"

יהודה וקסמן, אביו של נחשון הי"ד, צופה בוידיאו של בנו המוחזק בידי חוטפיו (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)יהודה וקסמן, אביו של נחשון הי"ד, צופה בוידיאו של בנו המוחזק בידי חוטפיו (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:30)

יהודה וקסמן – אביו של חייל צה"ל נחשון וקסמן הי"ד, שנחטף בידי מחבלים ונרצח על ידם במהלך ניסיון חילוץ – הלך היום (חמישי) לעולמו בבית החולים הדסה, והוא בן 73. וקסמן סבל מבעיות בריאות רבות, שהחמירו בשנים האחרונות. פרטי ההלוויה יימסרו מאוחר יותר. 

וקסמן הותיר אחריו את רעייתו, אסתר, ושישה ילדים. בני משפחתו ביקשו למסור לציבור: "ברוך ה' אבינו נגאל מייסוריו, כאשר השירות הפליאטיבי בהדסה עשו ממש חסד של אמת, בעזרה בהקלה על הסבל ועל הכאבים, ובזכותם הוא נפטר כשהוא לא סובל. זה הדבר שהיה עבורו ועבורנו הכי חשוב ומשמעותי. אנו מודים לצוות הסיעודי והרפואי על מסירות ועל עבודת קודש".

נחשון הי"ד, לוחם יחידת הנ"ט של חטיבת גולני, נחטף ב- 9 באוקטובר 1994 על ידי ארבעה מחבלים מארגון חמאס כאשר עלה על טרמפ באזור המרכז. הוא נלקח לבית בכפר ביר נבאלא, צפונית לירושלים. בקלטת וידיאו שהעבירו לרצועת עזה, דרשו המחבלים מראש הממשלה דאז, יצחק רבין, לשחרר את מנהיג חמאס, אחמד יאסין, ו- 200 אסירים ביטחוניים, ואיימו להוציא את וקסמן להורג.

בעקבות מידע מודיעיני שסיפק השב"כ על מקום הימצאו של וקסמן, יצא כוח של סיירת מטכ"ל, חמישה ימים לאחר החטיפה, לפעולת חילוץ בביר נבאלא. במהלך המבצע הכושל ירו המחבלים למוות בוקסמן הכפות. סרן ניר פורז, מפקד צוות בסיירת מטכ"ל, נהרג בחילופי האש. לאחר מותו הוענק לו צל"ש הרמטכ"ל על הפעולה בה השתתף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לוקסמן האב: "שמעתי בצער על פטירתו של יהודה וקסמן, אביו של החייל נחשון וקסמן ז"ל שנחטף ונרצח בידי מחבלים ב- 1994. אחרי הרצח הנורא, יהודה בחר בחיים – חינך ולימד לערכים, לתורה ולאהבת העם והארץ. בשמי, בשם רעייתי שרה ובשם כל אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים לאסתר ולבני משפחתו. יהי זכרו ברוך".

שרת התחבורה מירי רגב כתב בטוויטר: "תנחומיי הכנים למשפחת וקסמן על פטירת הרב יהודה וקסמן ז"ל, אביו של נחשון ז"ל, שהיווה בדרכו ובהתמודדותו עם השכול השראה לרבים. יהי זכרו ברוך".

תגיות:נחשון וקסמןיהודה וקסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה