חדשות בריאות

הסגר בטבריה צומצם לשלושה רחובות; אלעד עותרת לבג"ץ נגד הסגר

מעיריית טבריה נמסר לתושבים כי "האזור צומצם לאחר פניית העירייה לממשלת ישראל, שבהחלטתה המקורית הכניסה שכונות רבות אל האזור המוגבל. אנו מחויבים להחלטות הממשלה ולהנחיות המתקבלות למען בריאותכם"

סגר באלעד (צילום: פלאש 90)סגר באלעד (צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה החליטה היום (רביעי) על צמצום הסגר בעיר טבריה לשלושה רחובות בלבד: שפע חיים, דוד אלעזר וזלמן שזר. לפי עיריית טבריה, החלטת הממשלה נכנסה מיידית לתוקפה והנחיות מלאות בנושא ייצאו בקרוב. זאת, לאחר שכמה מהשכונות בעיר הוכרזו אמש כאזורים מוגבלים החל מהשעה 08:00 בבוקר.

יו"ר הוועדה הממונה בטבריה, שמעון מעתוק, בירך על ההחלטה לצמצום האזור המוגבל לשלושת הרחובות שבהם נרשמה עלייה. "העירייה תמשיך לעשות כל מאמץ להילחם בעליית התחלואה בעיר ובהזדמנות זו אנו מבקשים מהתושבים לשתף פעולה עם הנחיות משרד הבריאות ולשמור על עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינת ידיים", אמר.

מעיריית טבריה נמסר לתושבים כי "האזור צומצם לאחר פניית העירייה לממשלת ישראל, שבהחלטתה המקורית הכניסה שכונות רבות אל האזור המוגבל. אנו מחויבים להחלטות הממשלה ולהנחיות המתקבלות למען בריאותכם". בעירייה הוסיפו כי "אנו מודעים לאי הוודאות ששררה בנוגע להנחיות, ובמסמך זה אנו מעוניינים לעשות סדר כמה שניתן, ולהנחות בצורה ברורה כיצד לנהוג במצב הקיים".

ראש העיר פרוש, ב-2018 (צילום: פלאש 90)ראש העיר פרוש, ב-2018 (צילום: פלאש 90)

לפי הודעת משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות אתמול, ההחלטה על אזור מוגבל התקבלה בשל עלייה בהיקף התחלואה בכלל הארץ ובערים ובשכונות המדוברות בפרט. לטענת המשרד בטבריה אובחנו 60 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 133.5 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 122.2%.

עוד טענו במשרד ראש הממשלה כי גם באלעד המצב דומה, לאחר שהתגלו בה 83 נשאים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 174.6 ולפי ההודעה אמש שיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 102.4%. עם זאת, מבדיקה בדו"חות שיצאו ממשרד הבריאות  וממרכז הידע הלאומי עולה כי בשבוע שעבר היו שם 45 חולים פעילים ומשום כך שיעור העלייה נמוך בהרבה – 84%.

גם בעיריית אלעד סתרו את נתוני התחלואה שהוצגו לשרים בעת קבלת ההחלטה על סגר, וטענו כי מספר החולים בפועל נמוך מהנתונים הרשמיים, כך שמתוך 17 חולים חדשים בימים האחרונים – 12 מהם הם בני משפחה אחת. בנוסף, חמישה מהחולים אינם תושבי העיר אלא ערים אחרות ושבעה מהספורים כחולים הם מחלימים מהגל הראשון ומזה זמן רב הם אינם חולים. לפי הדיווחים, ראש העיר אלעד ישראל פרוש מימש את האולטימטום והחליט להגיש עתירה בהולה ובקשה לצו ביניים לבג"ץ נגד ההכרזה על העיר כאזור מוגבל.

תגיות:קורונהטבריהאלעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה