בול פגיעה

מה החיידק הנדיר שנמצא בקיבה של התינוק? צפו ותתפעמו

מה רואה אדם שמתבונן בבריאה? איזה חיידק מסתורי נמצא קיבה של כל תינוק? ומהו המבנה בן 4 הקומות שיעזור לכם לצלוח כל משבר בחיים? הרב זמיר כהן ב-6 דקות שאסור להחמיץ

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"יש לי חבר שהתחזק בשנים האחרונות, אבל יש לו בעיה קשה של שמחה. הוא רואה רק את הרע. הוא יודע את האמת שהכל לטובה, אבל ממשיך להיכנס ללחץ ולדיכאון על דברים קטנים. איך אני יכול לעזור לו?"

"זה מעיד שהדבר לא מספיק מופנם אצלו", משיב הרב זמיר כהן, ומסביר את דבריו: "בעבר דיברנו על כך שאדם צריך לעבוד על מבנה בן 4 קומות. הקומה הרביעית היא שמחה, אבל בלי 3 הקומות הבסיסיות - אי אפשר להגיע לשמחה.

הקומה הראשונה: "וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים".

הקומה השניה: "ויאמינו ובה' ובמשה עבדו".

הקומה השלישית: ביטחון.

והקומה הרביעית היא שמחה.

נסביר את הדברים בקצרה:

הקומה הראשונה – "וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים".

דבר ראשון, לדעת שכלית שיש בורא לעולם, וכשאתה אומר "ברוך אתה ה'" – פירושו שהוא פה, אתה מדבר איתו, הוא נמצא כאן. מלא כל הארץ כבודו.

איך אני יודע? תתבונן בפלאי הבריאה, תקרא ספרי טבע, ותשאל את עצמך אם הגיוני שדבר כזה יכול להתרחש לבד במשך מיליוני שנים. קח חדר מלא בגרוטאות, תבוא בעוד מאה מיליון שנה, ותראה אם הגרוטאות הפכו למטוס, או שתבוא ותראה יותר בלגן.

אין דבר כזה שבמשך מיליוני שנים דברים יסתדרו ויתארגנו.

הייתי בעימות עם ד"ר אביגדור בליס באוניברסיטת חיפה בעימות לפני הסטודנטים אתה מלמד את הסטודנטים על מדע שלם של אבולוציה, שיצור התפתח מיצור, וכך הכל התגלגל הלאה.

אמרתי לו: "אתם מלמדים את הסטודנטים שכל זה קרה אחרי המפץ הגדול, מאיזה דומם שקיבל חיים ונהיה יצור נחות שקיבל חיים, והוא התפתח הלאה.

"תסביר לי מדעית. אם אין אלוקים – איך דומם הפך לחי? איך גרגר אדמה החל לפתח עיניים ואוזניים והתחיל לזוז? איך נוצרו חיים?

"אם יש אלוקים – הוא לא צריך אבולוציה, הוא לא צריך את השלבים של מיליוני השנים. הוא יצר אדם מן האדמה, כמו שכתוב בתורה.

"ואם אין אלוקים – איך דומם הפך לחי? מדעית, מה קרה לו? איך ההסבר המדעי שדומם מקבל נשמה?

השיב ד"ר בליס: "אני אגיד לך את האמת, זו אחת הנקודות שלנו, המדענים, אין תשובה עליהם".

 

"אדם שמתבונן בסדר, ביופי של הבריאה – רואה איך הכל מתוכנן"

מצטט הרב זמיר את תשובתו: "אין לכם תשובה לבסיס. זה אומר שכל המגדל – הוא לא מדע. אתם מלמדים דברים בלי בסיס. אין לך תשובה איך נוצרו החיים – אז איך אתה בונה את המגדל הזה?!"

"תקרא לזה איך שאתה רוצה", אומר הרב זמיר, "אך אם אין לך תשובה איך התחילו החיים – איך אתה בונה את המגדל הזה?!"

"אדם שמתבונן בסדר, ביופי של הבריאה – רואה איך הכל מתוכנן", קורא הרב זמיר, ומתאר מחקר מופלא שהתפרסם בארה"ב. "המחקר גילה ש-21% מחלב האם שהתינוק יונק – הוא לא מעכל אותו. לכאורה האמא מייצרת 21% לחינם. המדענים לא הבינו איך זה יכול להיות.

במאמר מוסגר מסביר הרב זמיר ש"היום המדע מתקדם. יודעים שלכל דבר יש סיבה, גם מה שבעבר לא ידעו למה – שזה עצמו מוכיח שיש אלוקים".

הרב זמיר נותן כדוגמה את האפנדיציט, ומסביר: "בעבר לא ידעו מה המטרה של האפנדיציט, היום יודעים שהוא מהווה מקלט לחיידקים הטובים, בזמן שיש זיהום מעיים. לאחר הזיהום, כשהגוף מתרפא – החיידקים יוצאים מהמקלט ומתרבים".

הרב ממשיך ומתאר את ממצאי המחקר:" מצאו ש-21% מחלב האם התינוק בכלל לא מעכל.

"לאחר מחקרים ארוכים ומסובכים התברר שאמנם התינוק לא מעכל את החלב הזה, אך בקיבה של התינוק יש חיידק נדיר, שקשה למצוא אותו בעולם, והוא נמצא במערכת העיכול של התינוק, והחיידק הזה – הוא ניזון מה-21% שהתינוק לא מעכל. מה שמיוחד בחיידק הזה – והוא מחסל את כל החיידקים האחרים, שעלולים להכניס את הילד למחלות.

"כלומר, האמא מפרנסת יצור אחר שתפקידו להגן על הילד שלה. זה דבר שאפשר לתפוס בכלל?", קורא הרב זמיר בהתפעלות. "אתה פותח את העיניים - אתה רואה שיש בורא".

הרב זמיר כהן חוזר לשאלה שנשאל, ומסכם את הדברים:

קומה ראשונה – ידיעת השכל שיש בורא לעולם, שיש מי שתכנן את הכל, שזה לא נהיה לבד.

קומה שניה – אמונה, שכוללת שני דברים: יודע שיש אלוקים, וחוץ מזה - נותן בו אמון שהוא אוהב אותי, דואג לי.

קומה שלישית – כך מגיעים לביטחון. מהו ביטחון? הרב זמיר מצטט את דברי ה"חובות הלבבות": "מנוחת נפש הבוטח, שיהיה ליבו סמוך על מי שבטח עליו, שיעשה הכל הטוב והנכון עבורו. כלומר – אני לא סומך שאלוקים יעשה מה שאני רוצה, אלא אני סומך על אלוקים שהוא יעשה מה שטוב לי באמת, כי הוא יודע טוב ממני מה טוב לי.

"אדם שחי בצורה כזו – מגיע לשמחה תמידית. להגיד שהכל לטובה – זה קל. להרגיש שהכל לטובה – זה קשה", מסכם הרב את דבריו, "אך בעת צרה, כשאדם רואה קושי – קשה לו להרגיש שהכל לטובה. אך אם לאדם יש בתוכו את 3 הקומות, שהן: 'וידעת היום והשבות אל לבבך', 'ויאמינו בה' ובמשה עבדו' ו'ביטחון' - כך אפשר להגיע לשמחה תמידית".

צפו בדבריו של הרב זמיר כהן:

תגיות:חיידקבול פגיעהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה