חדשות בריאות

בעקבות העלייה בתחלואה: סגר על אלעד ושכונות בטבריה

עדת השרים לקביעת "אזור מוגבל" בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו החליטה הערב להכריז על אלעד ושכונות בטבריה כאזורים מוגבלים. נתניהו: "מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו"

סגר בשכונה בירושלים, בחודש שעבר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)סגר בשכונה בירושלים, בחודש שעבר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

סגר על העיר אלעד ועל כמה שכונות בטבריה הוכרז הערב (שלישי) על ידי ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים, החל ממחר ב-8:00 בבוקר. לפי הודעת משרד ראש הממשלה, הוועדה החליטה על סגר ברמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון.

ההכרזה על אזור מוגבל תהיה תקפה למשך שבעה ימים, עד ליום רביעי הבא בשעה 8:00. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הישיבה כי "בעקבות עליית התחלואה קיבלנו הערב בוועדת השרים את המלצת משרד הבריאות להטיל מגבלות על כמה שכונות בעיר טבריה וביישוב אלעד". נתניהו הוסיף כי מחר בבוקר "נבדוק גם יישובים אחרים". לדבריו, "הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגפה זה שכל אזרחי ישראל יעטו מסכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו".

משמעות הטלת הסגר באזורים שהוכרזו כמוגבלים היא איסור יציאה וכניסה אליהם ומהם, אלא לקבלת טיפול רפואי, חיוני, הליך משפטי, הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, העברת ילד שהוריו חיים בנפרד מהורה אחד לאחר ול"צורך חיוני אחר, באישור מי שהוסמך לכך על ידי ראש רשות החירום הלאומית, לפי נוהל שפורסם לציבור".

לא תתאפשר כניסה לשכונות אלו למעט גופי הצלה, משטרה וצבא, תושבי המקום, אנשי צוות רפואי, עובדים סוציאליים ועובדי רווחה, עיתונאים וכניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים. כמו כן, תתאפשר הגעה של עובד למקום עבודה, וכן יציאת תלמיד לצורך בחינת בגרות וחזרה ממנה.

משרד הבריאות עדכן הערב כי ביממה האחרונה אובחנו 459 נדבקים חדשים בקורונה. מספר החולים הפעילים הוא 5,299 וסך החולים המאומתים מאז תחילת המגפה הוא 21,467, מתוכם 40 במצב קשה ו-27 מונשמים. ביממה החולפת נרשם מקרה מוות בודד, שהביא את מניין המתים ל-308. על פי נתוני משרד הבריאות, השבוע אובחנו 90 חולים חדשים בירושלים, 58 בבני ברק, 52 באשדוד ו-48 בתל אביב.

תגיות:קורונהאזור מוגבלטבריהאלעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה