חדשות בארץ

גנץ: הסיפוח לא ישפיע על אף צד, לא בטוח שהמהלך יקרה במועד

גנץ והדרג המדיני הציגו לצבא ארבעה תרחישי ייחוס בהשלכות הביטחוניות של המהלך, אך לא נוהלו דיונים מעשיים באשר למימוש הסיפוח. גנץ הבהיר כי ישנו חשש שהצעד יוביל להסלמה. הוא הוסיף שמפלגתו, כחול לבן, מעורבת ומשפיעה בקבלת ההחלטות בנוגע למהלך, אך גם צינן את ההתבטאויות של נתניהו ושריו בליכוד: "אני לא יודע אם בראשון ביולי יירדו פה עננים של מסמכים מדיניים"

גנץ במטה פיקוד העורף, הבוקר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ במטה פיקוד העורף, הבוקר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר היום (שלישי) כי ישראל מתכוונת לקדם את תוכנית סיפוח הגדה המערבית גם אם הפלסטינים לא יהיו מוכנים לדון בנושא, אולם ככל שהם ירצו "נקדם את התכנית בשטח איתם". גנץ אמר בתדרוך לכתבים צבאיים בקריה תל אביב כי הפלסטינים מעדיפים להתבסס עמוקות בבעיות הסבוכות שיוצר הסכסוך, וכי הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו ישימו את "הנוסחה האחראית ביותר" לסיפוח, "ברוח" עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

גנץ טען כי "מה שטוב" בתוכנית טראמפ, היא העובדה שבפעם הראשונה מובאת יוזמת שלום ש"מסתכלת באופן ריאלי על המציאות בשטח", שכן "אנו צריכים להתחיל לעצב הסדר עתידי בהתחשב במציאות בשטח". לדבריו, "מה שלא נעשה יהיו לזה מחיר, וגם אם לא נעשה כלום – יהיו מחירים".

גנץ ונתניהו, השבוע (צילום: מארק ישראל סלם, לע''מ)גנץ ונתניהו, השבוע (צילום: מארק ישראל סלם, לע''מ)

לפי שר הביטחון, הסיפוח לא ישפיע על מציאות חייהם של הישראלים והפלסטינים שחיים בשטחי יהודה ושומרון, וכי המהלך יפשיר את הקיפאון המדיני. "לא ניקח פלסטינים לתוך שטחנו", אמר, "לא נפגע בזכויות אדם ובזכות התנועה, נפעל בתיאום עם כל מדינות האזור שאנחנו בקשר איתן, לא נסכן את הסכמי השלום ונקיים תהליך סדור מול הצבא, וגורמי ביטחון ומדיניות ובקבינט".

גנץ הבטיח "להקטין ככל האפשר את הסכנה של הפיכתה של מדינת ישראל למדינה דו-לאומית לצד שמירה על ביטחון המדינה, תוך דיון הדוק עם ארה"ב ומדינות העולם והפלסטינים, ככל שירצו להיות גם חלק מהשיח". הוא הוסיף שעל ממשלת ישראל "לא רק לנהל את הסכסוך, אלא גם לעצב אותו".

הוא הוסיף שמפלגתו, כחול לבן, מעורבת ומשפיעה בקבלת ההחלטות בנוגע למהלך, אך גם צינן את ההתבטאויות של נתניהו ושריו בליכוד. "אני לא יודע אם בראשון ביולי יירדו פה עננים של מסמכים מדיניים. עלינו להקשיב היטב למה שקורה בעולם ובארה"ב. מה שלא נעשה או לא נעשה - יהיה לזה מחירים".

גנץ והדרג המדיני הציגו לצבא ארבעה תרחישי ייחוס בהשלכות הביטחוניות של המהלך, אך לא נוהלו דיונים מעשיים באשר למימוש הסיפוח. גנץ הבהיר כי ישנו חשש שהצעד יוביל להסלמה. "באיו"ש יש אתגר ביטחוני, ואולי יהיה בה אתגר גדול יותר כתוצאה מהחלת החוק אם וכאשר תתרחש", אמר. באשר ליתר החזיתות הביטחונית, הוא אמר כי "רמת ההרתעה מאד גבוהה ולצדה עצימות איום גבוהה עוד יותר משהייתה בעבר".

תגיות:סיפוחבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה