חדשות בריאות

הערב: השרים צפויים להכריז על שכונות בטבריה, בת ים ואלעד כאזורים מוגבלים

נכון להיום, בטבריה אובחנו 50 חולים פעילים, רובם המכריע – 41 חולים – הם משיכון ד' בעיר. חולים בודדים התגלו בקריית שמואל, רמת טבריה, שיכון ותיקים, נוף כנרת ומורדות. בעקבות העלייה, ועדת השרים להכרזה על "אזורים מוגבלים" צפויה להודיע הערב על שכונות בערים טבריה, בת ים ואלעד כעל אזורים מוגבלים

אכיפת הסגר בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)אכיפת הסגר בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)
אא

ועדת השרים להכרזה על "אזורים מוגבלים" צפויה להודיע הערב (שלישי) על שכונות בעיר טבריה כעל אזורים מוגבלים, זאת בשל העלייה בהיקף התחלואה מנגיף הקורונה בהן. שכונות נוספות שבהן נרשמה עלייה משמעותית הן בערים בת ים ואלעד, שעשויות גם הן להיות מוכרזות כמוגבלות לתנועת תושבים. נכון להיום, בטבריה אובחנו 50 חולים פעילים, רובם המכריע – 41 חולים – הם משיכון ד' בעיר. חולים בודדים התגלו בקריית שמואל, רמת טבריה, שיכון ותיקים, נוף כנרת ומורדות.

בצהריים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עוד היום יוכרזו אזורים מוגבלים נוספים, בשל העלייה הנוספת בנתוני התחלואה. לפי משרד ראש הממשלה, ההחלטה התקבלה בתום התייעצות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וראש המל"ל מאיר בן שבת. על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, ביממה החולפת התגלו 377 מקרים חדשים.

נתניהו ואדלשטיין (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו ואדלשטיין (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)

בדיון הוחלט על כינוס ועדת השרים הערב, וכן סוכם כי אם העלייה בקצב התחלואה תמשך, יוקדם הדיון בממשלה באשר לשימוש באמצעים הטכנולוגיים של השב"כ לפני יום ראשון.

אדלשטיין, שהשתתף בצהריים בסיור במחלקת הקורונה החדשה והתת קרקעית בבית החולים שיבא תל השומר, אמר במסיבת העיתונאים כי המשימה העיקרית בשלב זה היא לשטח את עקומת החולים שעולה מדי יום. "הגדלנו את מספר הבדיקות", אמר. "היום אנחנו בממוצע של 15 אלף בדיקות ביום - והיד עוד נטוייה. אנחנו מתקרבים ל-400 חולים ביום. כולי תקווה שכבר בשבוע הבא נראה את התוצאות בהאטה של קצב הנדבקים".

בהתייחס לאפשרות החזרת הסגרים הממוקדים באזורים מוגדרים הוסיף אדלשטיין כי "יכול להיות שכבר במהלך היום נודיע על אזורים מסוימים כאזורים מוגבלים לצורך קטיעת שרשרת ההדבקה. לא נגיע בשלב זה לסגר כללי. ייתכן שעד סוף היום נכריז על אזורים מוגבלים, אולי שכונות מסוימות בתוך ערים".

"כולי תקווה שבקרוב נראה האטה בקצב", המשיך, "אם נצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה בפרקי זמן קצרים – נוכל להשפיע על העקומה. המשימה שלנו מחולקת לשתיים: טיפול כלל-ארצי כולל הסברה ואכיפה, ויש כמה מוקדים שכרגע  מוגדרים כתומים-אדומים. אולי נודיע במהלך היום נודיע על אזורים מוגבלים, מצומצמים ככל האפשר, ואני מבקש מהתושבים לגלות הבנה. לא נגיע לסגר טוטאלי", הבהיר.

תגיות:קורונהטבריהאזור מוגבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה