חדשות בארץ

הרשות השנייה: "ההתבטאות של רינה מצליח נגד מצביעי נתניהו – פוגענית ומבזה"

נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, מתח ביקורת נוקבת על דבריה של עיתונאית חדשות 12, רינה מצליח, נגד תומכיו של ראש הממשלה: "חצתה את הגבול שבין חופש הביטוי לבין פגיעה ברגשות הציבור"

נתניהו, רינה מצליח בעיגול (תמונות: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, רינה מצליח בעיגול (תמונות: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כ- 800 תלונות התקבלו בימים האחרונים בלשכת נציב פניות הציבור של הרשות השנייה נגד העיתונאית רינה מצליח, בעקבות התבטאותה בסוף השבוע האחרון נגד תומכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנציב, דוד רגב, הודיע היום (שלישי) כי מצא את התלונות מוצדקות.

כזכור, התבטאותה של מצליח – שאינה ראויה לציטוט באתר זה – חוללה סערה עזה. היא זומנה למחרת לשיחת בירור אצל מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 12, אבי וייס, בסיומה הודיעה החברה על השעייתה של העיתונאית משידור למשך שבוע.

במכתב רשמי שפרסם, כתב רגב כי יו"ר הרשות השנייה, לידיה שמאלוב ברקוביץ', פנתה לוייס והטיחה ביקורת קשה על דבריה של מצליח. היא הגדירה אותם כ"אמירה אומללה משולחת כל רסן, אשר היה ראוי שלא תיאמר כלל, בוודאי ובוודאי שלא על ידי מגישה מרכזית בשידורי חדשות בפריים טיים".

"אמירה זו מצטרפת להתבטאויות נוספות של רינה מצליח בתקופה האחרונה, בהן כנגד האוכלוסייה החרדית. התבטאויות אלה פוגעות בתדמית חברת החדשות כחברת חדשות מאוזנת, ויש בהן אף ללבות שנאה ופילוג. על שידוריה של חברת החדשות להתנהל תוך שיח נאות, מתורבת, מכבד וממלכתי". שמאלוב ברקוביץ' הדגישה, כי היא מגנה כל גילויי אלימות כלפי המגישה שעלו מהשיח ברשתות החברתיות.

רגב הוסיף על הדברים: "אני סבור כי אמירתה של מצליח, על אף שנאמרה במסגרת חופש הביטוי, הייתה פוגענית, מבזה ומשפילה, וחצתה את הגבול שבין חופש הביטוי לבין פגיעה ברגשות הציבור".

נציב הפניות ציין, כי פנה לגורם המשדר כדי לקבל את תגובתו: "זה מסר כי חברת החדשות מסתייגת מהאמירה החמורה של מצליח. עוד נמסר, כי היא תוזמן לבירור בנושא". 

בעקבות ההחלטה להשעות את מצליח, כתבה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"ל חדשות 12 כי היא מקווה ש"טיפולו המהיר בנושא יהווה דוגמה לאפס סובלנות כלפי שיח לא מכבד בתקשורת".

תגיות:רינה מצליחחדשות 12הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה