חדשות בריאות

מסתמן: הכרזה על אזורים מוגבלים – כבר הערב

בעקבות הזינוק בנתוני תחלואת הקורונה, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות עם שרי הבריאות ובטחון הפנים, בה הוחלט להכריז עוד היום על אזורים מוגבלים בהם קיימת תחלואה גבוהה. ועדת השרים להגדרת אזורים מוגבלים תכונס בשעות הערב

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:31)

על רקע הזינוק הנוסף בתחלואת הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) התייעצות בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וראש המל"ל מאיר בן שבת. בדיון הוחלט לפעול להכרזה עוד היום על אזורים מוגבלים, בהם קיימת תחלואה גבוהה. לשם כך, ועדת השרים המיוחדת להגדרת אזורים מוגבלים תכונס הערב.

עוד סוכם, כי אם קצב התחלואה יימשך – תוקדם הבאת האמצעים הדיגיטליים לשולחן הממשלה לפני המועד המתוכנן ביום ראשון.

בתדרוך שערך בצהריים לעיתונאים במהלך ביקור בבית החולים שיבא בתל השומר, אמר שר הבריאות אדלשטיין: "יש כמה מוקדים, שמבחינת הקריטריונים מוגדרים כרגע כתומים-אדומים. יכול להיות שבמהלך היום נודיע על אזורים מסוימים כאזורים מוגבלים. אני קורא לתושבים שם לקבל את זה בהבנה. לא נגיע בשלב זה לסגר טוטלי, אבל שיתוף פעולה של התושבים והרשויות המקומיות יוביל לתוצאה הרצויה – האטה בקצב ההדבקה, פחות חולים, משק פתוח וחיים כמה שיותר נורמליים בצל הקורונה".

כזכור, קבינט הקורונה – שהתכנס אתמול בראשות נתניהו – אישר צעדים נוספים, שנועדו לבלום את קצב התחלואה הגובר. השרים החליטו על הקמת מנהלת אכיפה ארצית במשרד לביטחון הפנים, שתתאם ותרכז את המאמצים של רשויות האכיפות השונות. כמו כן, סוכם לתגבר את האכיפה באמצעות פקחים של הרשויות המקומיות, ולהגדיל את גובה הקנסות על חבישת מסכה מ- 200 ל- 500 שקלים. בנוסף, הוחלט לבחון עם נציב שירות המדינה את אפשרות החזרה לעבודה במשק במתווה של קפסולות.

במהלך ישיבת הקבינט, אישרו השרים פה אחד את הצעת משרדי הבריאות, האוצר והביטחון לקביעת תרחיש הייחוס להתמודדות עם מגפת הקורונה, לפיו יש להיערך לתוספת של כ-2,000 חולים מונשמים מקורונה ולכ- 2,000 מונשמים נוספים כתוצאה ממחלות אחרות. בהודעת משרד ראש הממשלה נאמר, כי "הגדרה זו תנחה את הממשלה על ההיערכות וההצטיידות של מערכת הבריאות. תרחיש זה יבטא את יכולת ספיקת המערכת, ולא תחזית חולים". נתניהו הדגיש, כי יש לעשות את כל פעולות המניעה הנדרשות כדי לא להגיע לתרחיש הייחוס.

על פי הנתונים המעודכנים שנמסרו הבוקר ממשרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 377 נדבקים חדשים בנגיף – המספר היומי הגבוה ביותר מאז סוף חודש אפריל. מספר החולים הפעילים חצה את רף ה- 5,000, ועומד על 5,127. אתמול בוצעו ברחבי הארץ 12,970 בדיקות לאבחון קורונה. 

194 חולים מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 42 חולים מוגדר קשה, מתוכם 27 מחוברים למכונות הנשמה. מספר הקורבנות נותר יציב, ועומד על 307. מתחילת התפרצות המגפה, אובחנו בישראל 21,246 נדבקים מאומתים, 15,812 מתוכם החלימו.

תגיות:נגיף הקורונהאזור מוגבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה