חדשות בריאות

משרד הבריאות: שיא נדבקים מזה חודשיים, יותר מ-5,000 חולים פעילים

על פי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 377 נדבקים חדשים ברחבי הארץ. מספר החולים הפעילים עלה ל-5,127

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:39)

נמשכת העלייה בתחלואת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי ביממה האחרונה אובחנו 377 נדבקים חדשים בנגיף – המספר היומי הגבוה ביותר מאז סוף חודש אפריל. מספר החולים הפעילים חצה את רף ה- 5,000, ועומד על 5,127. אתמול בוצעו ברחבי הארץ 12,970 בדיקות לאבחון קורונה. 

194 חולים מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 42 חולים מוגדר קשה, מתוכם 27 מחוברים למכונות הנשמה. מספר הקורבנות נותר יציב, ועומד על 307. מתחילת התפרצות המגפה, אובחנו בישראל 21,246 נדבקים מאומתים, 15,812 מתוכם החלימו.

על פי הנתונים המעודכנים של משרד החינוך, 789 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו בקורונה, ו- 21,969 נמצאים בבידוד מניעתי. מספר מוסדות החינוך הסגורים עומד על 216.

מוקדם יותר הבוקר, פורסם דוח של מרכז המידע והידע הלאומי מערכה בקורונה, ממנו עולה כי הגידול הממוצע ליום במספר החולים החדשים עומד על 8%, וקצב ההדבקה עומד על הכפלת מניין החולים בכל 9 ימים.

בדוח נוסף, מציינים במרכז המידע את העיר בת ים כמוקד התפרצות מעורר דאגה. באופן חריג לעומת המתרחש בשאר הערים בארץ, מספר הנדבקים בעיר בשבועות האחרונים דומה מאוד לתחלואה שהייתה בחודשים מרץ-אפריל. בשלושת השבועות הראשונים של חודש יוני אותרו בבת ים 117 חולים חדשים.

על פי הדוח, התחלואה בבת ים מפוזרת ברחבי העיר כולה. 14% מבין הנדבקים הינם בני 70 ומעלה – אחוז גבוה, העלול להוביל בתוך מספר ימים לשיעור גבוה של חולים במצב קשה. בת ים מאופיינת בשיעור גבוה של אוכלוסייה מבוגרת, עובדה שמגבירה את  הסיכון לתחלואה קשה נוספת. במרכז המידע ממליצים להגביר את ההסברה והאכיפה, למנוע התקהלויות במרכזי הקניות והמסחר, ולשים דגש מיוחד לשמירה על האוכלוסייה המבוגרת.

מוקד התפרצות נמצא גם בטבריה, בה אותרו מתחילת החודש 49 חולים חדשים, רובם צעירים יחסית. שיעור הבדיקות החיוביות בשבוע האחרון הינו 10.6%. התחלואה החדשה מרוכזת בעיקר בשכונות חרדיות במערב העיר, אולם ישנם חולים גם בשכונות אחרות.

אתמול דיווח מרכז המידע, כי ביישובי ואדי ערה ובמגזר הבדואי בנגב ישנה עלייה ניכרת בתחלואת הקורונה. בואדי ערה אותרו מתחילת החודש 59 חולים חדשים, 28 מתוכם אובחנו בסוף השבוע האחרון – זינוק של קרוב ל- 47%. ככל הנראה, התחלואה ביישובים אלו נגרמה כתוצאה מהדבקה על ידי חולים מאזורים אחרים בארץ – בעיקר מיפו, ערערה בנגב ורהט. בשלב השני התפשטה התחלואה כתוצאה ממעבר של חולים בין היישובים בואדי ערה, ובמקביל התרחשה התפשטות בתוך כל יישוב.

תגיות:נגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה