חדשות בארץ

רמת גן: תלה שלט "שמע ישראל" בפתח חנותו – העירייה איימה בקנס

אמנון גולדיס, בעליה של חנות יינות ברמת גן, קיבל אזהרה מהעירייה כי עליו להוריד שלט "שמע ישראל" שתלה בפתח החנות: "הם יכולים לתת קנסות – לא מתכוון להוריד את השלט"

  • כ"ב תמוז התש"פ
אא

אמנון גולדיס, בעליה של חנות יינות בעיר רמת גן, נדהם לאחרונה לקבל שיחת טלפון מהעירייה המקומית, בה הוזהר כי עליו להוריד מיידית שלט שתלה בפתח חנותו, עליו נכתב "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

בריאיון ל"קול ברמה", סיפר גולדיס כי החליט לתלות את השלט לאחר שברחובות הסמוכים לחנות נתלו דגלי להט"ב שפגעו ברגשותיו. בעירייה איימו עליו בקנס, ופקח עירוני שהגיע למקום השאיר מכתב התראה מטעם מחלקת פרסום ושילוט. הפקח כתב כי "קיים שלט 'שמע ישראל', יש להסירו באופן מיידי לפני קבלת קנס".

גולדיס סיפר כי קיבל תגובות אוהדות מעשרות אנשים, רובם לא שומרים תורה ומצוות, שהגיעו לחנות לתמוך בו: "ביקשו אפילו לתת כסף על מנת שאוכל להילחם בעירייה בנושא הזה. התחננו שאשאיר את ה'שמע ישראל'. נתנו מלות חיזוק ועידוד".

"הבהרתי לעירייה, שאני לא מתכוון להוריד את השלט. הם יכולים לתת קנסות, לעשות ועדות – את השלט הזה אני לא מוריד", הוסיף גולדיס.

בשיחה עם "בחדרי חרדים", אמר גולדיס: "הדגלים שמתנופפים בסמוך לחנות פוגעים ברגשותיי, בתור קצין לשעבר ונכה צה"ל. אף אחד לא יגיד איזה שלט לתלות בשטח הפרטי שלי. אם לטענת העירייה אני עובר על החוק, אני מוכן להתאים את גודלו לתנאי העירייה. כנראה שלא השלט מעניין אותם, אלא תוכנו היהודי".

בעיריית רמת גן מסרו בתגובה: "מניפולציות וספינים לא עלינו ולא בעירנו. כל שלט בעיר יוצב רק בהתאם לחוק והתקנים, במיקום מורשה, בגודל מורשה ומהחומרים והגימור המותרים וכפוף לתשלום אגרה. לשום שלט שלא עומד בכללים אין חסינות מאכיפה, לא משנה מה תוכנו". עוד צוין, כי "האכיפה נגד השלט בוצעה ברמת הפקח בשטח, ללא שום הנחיה או מעורבות של הנהלת העיר".

תגיות:שמע ישראלרמת גן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה