חדשות בארץ

היועמ"ש בוחן פתיחת חקירה, לאחר שהקלטת ראש השב"כ הודלפה לתקשורת

נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת קבינט הקורונה כי הוא "לא זוכר בכול שנותיי כראש הממשלה שנעשה דבר כזה. לא מתוך ישיבת ממשלה ולא מתוך קבינט קורונה". ראש הממשלה הוסיף כי חשיפת דיון עם ראש השב"כ היא "דבר חמור ביותר" וכי "זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום"

ראש השב"כ ארגמן, ב-2019 (צילום: פלאש 90)ראש השב"כ ארגמן, ב-2019 (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (שני) כי יבחן את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח בחקירת הדלפת ההקלטה מהקבינט. זאת, לאחר שפרסום הקלטת אמש בחדשות 12 חשף את חילוקי הדעות בין נתניהו לראש השב"כ נדב ארגמן, שהתנגד בנחרצות לביצוע מעקב טכנולוגי אחר אזרחים שנחשדים כחולים בנגיף הקורונה.

נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת קבינט הקורונה כי הוא "לא זוכר בכול שנותיי כראש הממשלה שנעשה דבר כזה. לא מתוך ישיבת ממשלה ולא מתוך קבינט קורונה". ראש הממשלה הוסיף כי חשיפת דיון עם ראש השב"כ היא "דבר חמור ביותר" וכי "זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום". נתניהו ביקש מכלל הגורמים, "לרבות היועץ המשפטי לממשלה", לאפשר חקירה יסודית. "אסור לנו שהדבר הזה ישתרש, אסור לנו שהדבר הזה ישנה", אמר.

נתניהו במסיבת עיתונאים, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו במסיבת עיתונאים, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהקלטות מהישיבה בקבינט הקורונה שהתקיימה לפני כשבועיים נשמע ארגמן אומר כי הוא "מבקש מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של השב"כ בשלב הזה". בסופו של הדיון החליטו השרים להיענות לבקשת ארגמן, ולא לחדש את התקנות שמסמיכות את שירות הביטחון הכללי לבצע איכון סלולרי לאזרחים. נתניהו עצמו ניסה לשכנע את ארגמן למשוך את סירובו, ולהיענות למאמצים שמבצעת הממשלה על מנת לבלום את קצב התפשטות הנגיף.

בתיעוד החריג מוועדת השרים הוסיף ארגמן כי "מה שאני מבקש, שהשב"כ לא ייכנס כרגע לחקיקה", וכי "מה שצריך... ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ולא יהיה מענה. ולעבוד חזק, אבל חזק, למען הפרויקטור שיודע לנהל את זה בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות".

"תת-אלוף מנהל את העניין הזה, וזה בדיוק הפתרון, ולא שהשב"כ יעשה את זה", המשיך ארגמן, "זה אומר שצריך להיות מספיק אנשים שיודעים לעשות את זה... ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר. כשמדובר ב-200, 300, 400 חולים, ניתן לעשות את זה. כשמדובר באלפים... צריך ללכת (לפתרון) טכנולוגי". ראש השב"כ סיכם את דבריו באמירה לפיה במצב שיש תחלואה רחבה מאוד ולא יהיה פתרון אחר, יהיה נכון להעביר את המעקב הטכנולוגי אל השירות.

מנגד, ראש הממשלה אמר בהקלטה: "הספינות באות אלינו אחת אחרי השנייה", אמר נתניהו, כאשר בשלב זה הוא דופק על השולחן ומגביה את קולו, "ואנחנו מסרבים להאמין ואומרים 'לא יקרה כלום'. האחריות שלנו היא לעצור את המגפה הזאת. המגפה הזאת חוזרת, חוזרת. עכשיו השאלה היא כמה אנחנו מוכנים לעשות בגלל הדבר הזה שמהר מאוד יגיע אלינו".

תגיות:נדב ארגמןקורונהאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה