חדשות בארץ

ביטן: גנץ מפתיע אותי, הוא מחזיק מעמד למרות המכות שהוא מקבל

על סוגיית הסיפוח אמר ביטן כי הלחצים מגיעים בעיקר ממחנה הימין, שכן כחול לבן "לא נמצאת במשחק בכלל". לדבריו, "הבעיה היא ארצות הברית. מההתחלה כשהוגשה תוכנית טראמפ, הם לא היו שלמים עם הביצוע של סיפוח חד צדדי"

ביטן ונתניהו במליאה, ב-2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ביטן ונתניהו במליאה, ב-2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד אמר היום (שני) כי הוא "מופתע" מראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ש"לא משנה כמה מכות הוא מקבל, הוא מחזיק מעמד". ביטן אמר את הדברים בריאיון לכאן ב', על רקע הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו איים על גנץ כי אם לא יתמוך בסיפוח, יוביל להקדמת הבחירות.

נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: מארק ישראל סלם, לע''מ)נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: מארק ישראל סלם, לע''מ)

לדברי ביטן, "הוא (גנץ – א"פ) מחכה לרגע שהוא יהיה ראש הממשלה". הוא העריך כי יהיה קשה לפרק את ההסכם הקואליציוני: "הוא יכול להתפוצץ רק בנושא התקציב, או אם לפיד יגיע לסיכום עם נתניהו שהולכים לבחירות", טען. על סוגיית הסיפוח אמר ביטן כי הלחצים מגיעים בעיקר ממחנה הימין, שכן כחול לבן "לא נמצאת במשחק בכלל". לדבריו, "הבעיה היא ארצות הברית. מההתחלה כשהוגשה תוכנית טראמפ, הם לא היו שלמים עם הביצוע של סיפוח חד צדדי".

על פי הדיווח הבוקר ב'ישראל היום', נתניהו הבהיר לגנץ כי ללא סיפוח חלקים מהגדה המערבית בהתאם לעסקת המאה – הממשלה לא תמשיך להתקיים. על פי ההסכם הקואליציוני, לגנץ אומנם אין זכות וטו בנושא, אולם הממשל האמריקני עשוי להתנות את תמיכתו במהלך בקונצנזוס נרחב בישראל. משכך, נתניהו, שעל פי הדיווחים נחוש לקדם הסיפוח, דחק בגנץ בפגישותיהם בימים האחרונים להיענות ולשתף פעולה.

השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים, זאב אלקין, הגיב על הדיווח: "אני לא יודע אם יש אולטימטום של ממש, אבל לא אופתע אם יש", אמר בריאיון לכאן ב'. לדבריו, החלת הריבונות היא אחת המטרות שלשמן הסכים הליכוד לעשות פשרות רבות, שכללו ויתור על כוחו האמיתי בכנסת, וללכת לממשלת אחדות פריטטית עם כחול לבן: "אם כחול לבן ירצו לסכל את החלת הריבונות – זה למעשה משמיט את אחת משלוש הסיבות העיקריות להקמת הממשלה".

אלקין הודה כי "ההסכם הקואליציוני מאוד ברור – הוא דורש הסכמה אמריקנית לתהליך החלת הריבונות. לכן, לצערי, לא נוכל להתקדם בלעדי הסכמה זו". לצד זאת, הוא הדגיש כי "זה גם הערך הגדול בתהליך, לעשות זאת דווקא בתקופת טראמפ – כי הסכמה אמריקנית תביא לנו גם הגנה במועצת הביטחון וגם הכרה אמריקנית מיידית בהחלת הריבונות".

תגיות:בני גנץדוד ביטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה