חדשות בארץ

"קיבלנו אותה בחזרה במתנה מאלוקים": בת 12 ניצחה את החיידק הטורף

בת 12 נדבקה בחיידק הטורף מזן אלים במיוחד. בחסדי שמים, ולאחר חודש בו שהתה בין חיים למוות – היא החלימה כליל

  • ל' סיון התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

זורה בת ה-12 התלוננה בפני הוריה על חולשה וכאבים ביד. ההורים ייחסו את הכאבים לנגינה ממושכת, ולא תיארו לעצמם את הסכנה הנשקפת לחייה. מספר ימים לאחר מכן התמוטטה זורה ומצבה הידרדר. היא הובהלה למרכז הרפואי "שערי צדק", שם אבחנו הרופאים כי חיידק טורף מזן סטרפטוקוקוס A גרם לתופעה שנקראת Necrotizing Fasciitis. זורה סבלה מזיהום בכל חלקי גופה.

"מדובר בחיידק טורף מזן אלים במיוחד, שהיה עלול להוביל לאובדן גפיים ואף למוות", מסביר "דר אהוד לבל, מנהל יחידת אורתופדיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק. ""החיידק הטורף היה מזן אלים במיוחד המאופיין בהתקדמותו המהירה ביותר ובפגיעה ההרסנית שלו באברים החיוניים כולל הלב, הכליות, הריאות וכו'. מטופלים אלו יכולים לשדר כי הם בריאים לחלוטין וכעבור זמן קצר ביותר להיות בסכנת חיים. החיידק הטורף התפשט בגופה של זורה וגרם לזיהום קשה בידיה ורגליה. ערכנו ניתוח נרחב שכלל ניקוז של אזורי זיהום ונמק בשתי הידיים וברגל אחת. ניקזנו מוגלה מרובה והצלחנו להציל את הגפיים. ללא טיפול מהיר ואגרסיבי היינו נאלצים לבצע קטיעת גפיים, ויתכן שהנערה לא היה שורדת את התהליך הזיהומי הקשה".

פרופ' יחיאל שלזינגר, מנהל בית החולים וילף לילדים בשערי צדק הסביר כי "חיידקים טורפים תוקפים באופן בלתי צפוי, ומהירות התגובה ואיכות הטיפול מסייעים בהצלחת הטיפול. אנו שמחים שזורה תוכל לשוב ולנגן ולנהל אורח חיים שגרתי ככל הילדים בגילה".

במשך כחודש זורה שכבה במחלקה לטיפול נמרץ מורדמת ומונשמת, תלויה בין חיים למוות.בחסדי שמים, לאחר טיפול אינטנסיבי, מהיר ומקיף של הצוות הרב-תחומי ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ורופאי יחידת אורתופדיה ילדים והפלסטיקה בשערי צדק – חייה של זורה ניצלו והיא הבריאה לחלוטין.

הוריה של זורה סיפרו בהתרגשות: "זהו נס גדול. אילולא זורה הייתה מגיעה לבית החולים בזמן ייתכן כי היא לא הייתה אתנו היום. אנו שמחים שקיבלנו אותה בחזרה במתנה מאלוקים ובזכות המסירות והמקצועיות של הצוותים השונים בבית החולים".

הרב אליהו עמר - הסגולה לקבלת ניסים:

 

הרב יגאל כהן – חיים בניסים:

תגיות:החיידק הטורףהחלמהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה